آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۳:۴۶
مسئول امور خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری اردوهای جهادی جوانی جمعیت در روستاهای خراسان شمالی

مسئول امور خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی جوانی جمعیت در روستاهای خراسان شمالی برگزار می‌شود.
برگزاری اردوهای جهادی جوانی جمعیت در روستاهای خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+فاطمه خراشادی‌زاده+جوانی جمعیت+اردوی جهادی+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش عصر اترک به نقل از تسنیم، فاطمه خراشادی‌زاده، مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار داشت: اردوی جهادی جوانی جمعیت با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فرزندآوری و کمک به درمان ناباروری در روستاهای استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین دور این اردوها در گریوان، افزود: در این برنامه جهادی حدود ۲۰ نفر از فعالان این حوزه شامل پزشک متخصص زنان، متخصصان مامایی، روان‌شناسان خانواده، رابطان امور بانوان و مربیان، پزشک عمومی و دانشجویان مشارکت دارند.

مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: خدمات قابل ارائه در این اردوی جهادی ویزیت و داروی رایگان، ارجاع به درمانگاه جوادالائمه برای سونوگرافی رایگان در صورت نیاز، معرفی جهت مشاوره ژنتیک به مرکز بهداشت بجنورد با ۹۰ درصد تخفیف خواهد بود.

خراشادی زاده اضافه کرد: علاوه بر ویزیت دکتر نظری کارشناس مدیرگروه مامایی دانشگاه، مشاوره‌های روانشناسی در راستای تحکیم بنیان خانواده نیز توسط روان‌شناسان حاضر در اردو ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این اردوی جهادی، مردم روستای گریوان با قانون جوانی جمعیت، مزایای فرزندآوری، خدمات قابل ارائه در دانشگاه و همچنین خدمات مرکز ناباروری و… آشنا می‌شوند.

نرخ رشد جمعیت کشور ۱٫۱ درصد و در خراسان شمالی ۱٫۳ درصد است. جمعیت فعال استان یعنی افراد ۱۵ تا ۶۴ سال استان هم ۶۶۹ هزار و ۴۵۶ نفر است.

بر اساس آمارها، میانگین عمر افراد در خراسان شمالی کمتر از کشوری است. در کشور سن افراد فوت شده در سال گذشته ۶۶ سال و سه ماه و در این استان ۶۵ سال و پنج ماه است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان