آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۲۳:۴۱

۱۲ واحد گلخانه‌ در شهرک‌های خراسان‌شمالی به متقاضیان واگذار شد

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۲ واحد گلخانه در سه شهرک‌ گلخانه‌ای استان به متقاضیان بخش خصوصی واگذار شد.
۱۲ واحد گلخانه‌ در شهرک‌های خراسان‌شمالی به متقاضیان واگذار شد,خراسان شمالی+بجنورد+حیدر نامور+گلخانه‌+شهرک صنعتی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، حیدر نامو اظهار کرد: سه شهرک گلخانه‌ای امام رضا(ع) در مانه و سملقان، شهرک ساریگل در اسفراین و شهرک دوین شیروان برای توسعه این صنعت اختصاص یافته که تاکنون تنها واحدهای شهرک امام رضا(ع) فعال شده است.

وی افزود: شهرک گلخانه امام رضا(ع) در زمینی به مساحت ۳۳۵ هکتار راه اندازی شد و ۱۱۵ هکتار آن به احداث گلخانه اختصاص یافت.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: ۶۰ واحد گلخانه در شهرک امام رضا(ع) طراحی شده است که اینک ۳۲ قطعه آماده واگذاری و از این تعداد ۱۲ واحد به بخش خصوصی واگذار و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: شهرک گلخانه ای ساریگل نیز در ۵۰ هکتار زمین کشاورزی در دست ساخت و اینک زیر ساخت های این مجموعه تولیدی در دست اقدام است اما با مشکل تامین آب پایدار مواجه است و در این شهرک ۴۴ واحد گلخانه ای طراحی شده که برای اجرا به بهره برداران و دانش آموختگان بخش کشاورزی و سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی در خصوص شهرک دوین شیروان نیز خاطرنشان کرد: این شهرک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار برای ایجاد زیر ساخت‌ها به موسسه ملل واگذار شد که ۷۰ هکتار آن برای ایجاد سازه‌های گلخانه‌ای اختصاص می یابد.

وی در مجموع تولید ۶۷ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در سه شهرک را پیش بینی کرد و افزود: ظرفیت تولیدی گلخانه امام رضا (ع) تولید سالانه ۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، ظرفیت دوین شیروان ۲۴ هزار تن و ظرفیت شهرک ساریگل اسفراین نیز تولید سالانه ۱۸ هزار تن انواع محصول است.

بلایای طبیعی نظیر سیل، تگرگ و سرمازدگی در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد که از این میزان ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی بوده است.

سرمازدگی ۲۲ درصد خسارت ها را شامل شده است که معمولا هر ساله در اسفند و فروردین ماه حاصل می شود و بیشترین خسارت نیز مربوط به میوه های هسته دار از جمله زردآلو، بادام، هلو است.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن ۲۶ گونه محصول باغی در گستره ۴۸ هزار و ۴۹۳ هکتار برداشت می شود.

پارسال ۴۶ هزار و ۳۹۰ تن انواع میوه هسته دار از سطح باغ‌های این استان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت که گیلاس، آلو، زردآلو، گوجه سبز، هلو و شلیل از عمده ترین میوه های هسته دار است که ۶ هزار و ۶۴ هکتار از سطح باغ های خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان