آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ساعت ۲۰:۵۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:

اجرای طرح سلامت خانواده در خراسان‌شمالی آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح سلامت خانواده از امروز(دوشنبه) در شهر بالای ۲۰ هزار نفری آشخانه خراسان شمالی آغاز شد.
اجرای طرح سلامت خانواده در خراسان‌شمالی آغاز شد,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا اکبری+طرح سلامت خانواده+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا اکبری اظهار کرد: طرح سلامت خانواده در چهار فاز برای توزیع عادلانه خدمات سلامت اجرا می شود که شهر آشخانه به عنوان اولین مقصد انتخاب شده است.

وی افزود: شهرهای بجنورد و شیروان مقصد بعدی اجرای طرح سلامت خانواده است.

اکبری با بیان اینکه مهمترین هدف در اجرای این طرح، عدالت در سلامت است، گفت: با فعال شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خدمات بر مبنای سطح‌بندی به بیماران ارایه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با اجرایی شدن این طرح خدمات در مطب‌ها، پایگاه‌های سلامت و مراکز بیمارستانی با کمترین هزینه به بیماران ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح خراسان شمالی با کمبود نیروی درمانی مواجه است، گفت: اجرای کامل این طرح نیازمند اختصاص پزشکان و مراقبان سلامت است.

اکبری افزود: در این طرح هر پایگاه بهداشتی سه هزار نفر را پوشش می دهد و به ازای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت نیاز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: طرح سلامت خانواده در کشور از سال ۱۳۸۴ در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شد که در طول این سال‌ها با تلاش دست‌ اندرکاران، موفقیت‌های فراوانی هم در بخش ارایه خدمت به مردم و هم در بخش اصلاح نظام سلامت به دست آمده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان