آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ - ساعت ۲۰:۳
فرماندار بجنورد:

۳۵ روستای بجنورد با تنش آبی مواجه هستند

فرماندار بجنورد گفت: ۳۵ روستا در مرکز خراسان شمالی طی امسال با تنش آبی مواجه است که باید دراین‌خصوص تدابیری اندیشیده شود.
۳۵ روستای بجنورد با تنش آبی مواجه هستند,خراسان شمالی+بجنورد+آب و فاضلاب+محمدباقر باقرپور

محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد در گفتگو با عصر اترک، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی مرکز خراسان شمالی توزیع شد که بیشترین این رقم به آب و فاضلاب و کشاورزی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش آب و فاضلاب اختصاص یافت و مابقی نیز در دیگر بخش‌های دیگر هزینه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ به مرکز خراسان شمالی اختصاص یافت، افزود: همچنین ۲۲۰ میلیارد تومان در مرحله اولیه از محل اعتبارات تنش آبی برای خط انتقال آب شیرین از چاه‌های پلنگ‌دره به بجنورد هزینه شد.

فرماندار بجنورد در ادامه به پساب کارخانه پتروشیمی بجنورد اشاره کرد و گفت: اکنون این طرح در حال اجرا است و تا آبان‌ماه سال جاری تسویه خانه و خط انتقال آب به بهره‌برداری می‌رسد و باید چاه‌های آهکی این کارخانه به برای برداشت آب در اختیار آبفای این شهرستان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: ۳۵ روستای این شهرستان امسال با تنش آبی مواجه است که باید دراین‌خصوص تدابیری اندیشیده شود.

باقرپور بیان کرد: در همین راستا چاهی در روستای کلاته نقی این شهرستان حفاری شده است که با بهره‌برداری از آن آب ۹ روستای محدوده را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان