آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ساعت ۴:۱
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت:

مشارکت‌های مردمی در بهزیستی خراسان شمالی ۴۵ درصد رشد یافت

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال ۱۴۰۱ جذب این سازمان حمایتی شد که نسبت به سال ما قبل آن ۴۵ درصد رشد یافت.
مشارکت‌های مردمی در بهزیستی خراسان شمالی ۴۵ درصد رشد یافت,خراسان شمالی+بجنورد+بهزیستی+محسن توحیدی مقدم

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: این میزان کمک برای تامین معیشت خانوار های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت های مردمی را از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان به روش های گوناگون نسبت به جذب مشارکت های مردمی اقدام کرده و در همین راستا هر ساله به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه نسبت به اجرای برنامه ها، طرح ها و پویش های مختلف در زمان ها و مناسبت های گوناگون اقدام کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال نیز هفت پویش در راستای جلب مشارکت مردمی و خیران برگزار شد که از جمله آن پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، پویش خانوار های دارای سه معلول، پویش ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: در استان خراسان شمالی ۴۳ مرکز مثبت زندگی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت های مردمی در تمامی این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات این مراکز آشنا شدند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله های استان تشکیل شده و خانوارهای زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمک‌ها با حفظ شان و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می دهد، گفت: انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان