آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ساعت ۱۹:۱۶
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۶ هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغان‌داران استان توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۷۵ تُن پیله تر ابریشم تولید شود.
۶ هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع شد,خراسان شمالی+بجنورد+هدی شکاری+جهاد کشاورزی+تخم نوغان

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، هدی شکاری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغان‌داران استان توزیع شد، اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۱۸۳ جعبه در شهرستان راز و جرگلان، یک هزار و ۸۲۳ جعبه در مانه و سملقان، ۸۳۶ جعبه در بجنورد و مابقی نیز در سایر شهرستان‌ها توزیع شد.

 

وی ادامه داد: قیمت پیله تر ابریشم در خرید تضمینی به‌ازای هر یک کیلوگرم ۱۵۶ هزار تومان اعلام شده، ولی در بازار قیمت این محصول تا ۴۰۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.

 

شکاری گسترش نوغانداری را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: در این راستا امسال ۳۹ هزار اصله نهال اصلاح شده توت در بین نوغان‌داران استان به‌منظور توسعه توتستان‌ها و رونق صنعت نوغانداری توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در تولید پیله تر کرم ابریشم در کشور رتبه چهارم و در بهره‌وری رتبه اول را دارد، میانگین تولید پیله تر ابریشم در کشور ۳۷.۶ کیلوگرم و استان ۴۳ کیلوگرم است.

 

انتهای پیام/ یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان