آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ساعت ۱۸:۵۴
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

حدود ۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان‌ شمالی انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون در مرغداری‌های استان انجام شد و در ماه‌های آتی مشکلی در تأمین مرغ گوشت بازار وجود نخواهد داشت.
حدود ۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان‌ شمالی انجام شد,خراسان شمالی+بجنورد+جوجه‌ ریزی+مهدی شکاری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی شکاری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، روز سه شنبه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در آبان‌ماه سال جاری به صورت میانگین روزانه بیش از ۵۲ تُن گوشت مرغ استحصالی در بازار استان توزیع شود.

وی افزود: همکاری سازمان جهادکشاورزی استان با پشتیبانی ستاد وزارت جهادکشاورزی موجب شد تا مشکلات تأمین کنجاله سویا در مهرماه جاری نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یابد و روند تأمین این خوراک وضعیت قابل قبولی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: بر این اساس۲۰۰ تُن کنجاله سویا ویژه واحدهای مرغداری به صورت مستقیم در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت که از طریق اتحادیه مرغداران استان به واحدهایی که نیاز ضروری دارند از محل انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان در حال تحویل است.

وی با بیان اینکه در مهرماه جاری جوجه‌ریزی مناسبی در استان انجام شد افزود: یک میلیون و هفتاد هزار قطعه جوجه گوشتی در استان انجام و به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۱۱۹ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در هر دوره در سطح استان وجود دارد که از مجموع این واحدها اینک ۱۰۹ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی فعال است.

به طور متوسط در هر مرغداری سالانه چهار دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان