آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ - ساعت ۲۲:۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خبر داد:

حدود ۱۰ میلیارد تومان صدقه در خراسان‌شمالی جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان پارسال از صندوق های صدقات در استان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
حدود ۱۰ میلیارد تومان صدقه در خراسان‌شمالی جمع آوری شد,خراسان شمالی+بجنورد+کمیته امداد+صدقه+مجید الهی راد

 مجیدالهی راد در گفتگو با خبرنگار  عصر اترک ، اظهار کرد: این میزان پرداخت صدقه در مدت زمان یکساله بوده که نسبت به سال ماقبل آن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مجموع؛ ۸۹ هزار و ۲۰۲ صندوق صدقات کوچک، یکهزار و ۴۴۳ صندوق اماکن بزرگ، یکهزار و ۴۴ صندوق معابر بزرگ و ۹۳ هزار و ۹۰۰ مشترک کد QR در استان وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیشترین مبلغ پرداخت صدقه از صندوق های کوچک به میزان پنج میلیارد تومان است.

الهی راد بیان کرد: میزان صدقات پرداخت شده از طریق QR در سال ۱۴۰۱، ۳۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که این میزان نسبت سال ماقبل آن ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: صدقات جمع آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

الهی راد در ادامه با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون شماره گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* با تلفن همراه و یا شماره‌ کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و کد QR نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

در مجموع ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار با جمعیت ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۲۱ مرد و مابقی زن هستند.

همچنین این نهاد حمایتی ۲ هزار و ۸۷۳ یتیم، سه هزار ۱۸۷ فرزندان محسنین، ۶۷ هزار و ۵۰ زن سرپرست خانوار و یک هزار و ۵۱۰ بیمار زمین گیر را زیر پوشش دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام/ هدیه دهقانی 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان