آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ساعت ۰:۵۸
مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی گفت:

امسال ۱۶۴ میلیمتر باران در خراسان شمالی بارید

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۱۶۴ میلی متر باران در سال جاری در این استان بارید که نسبت به پارسال یک درصد و نسبت به دوره‌آماری بلند مدت ۱۷ درصد کاهش یافته است.
امسال ۱۶۴ میلیمتر باران در خراسان شمالی بارید,خراسان شمالی+بجنورد+هواشناسی+باران+مجید بیجندی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، مجید بیجندی مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: میزان بارش باران در دوره‌آماری بلند مدت در این استان ۱۹۸ میلی متر بوده است.

وی در خصوص مقایسه میانگین دمای استان در سال جاری افزود: میانگین دما در سال جاری ۱۴.۹ درجه سلسیوس و در سال گذشته ۱۵.۶ درجه سلسیوس بود.

به گفته بیجندی؛ میانگین دما در دوره‌ آماری بلندت مدت استان نیز ۱۴.۴ درجه سلسیوس بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: تفاوت میانگین دمای سال جاری با دوره مشابه سال گذشته منفی ۰.۷ درجه سلسیوس و تفاوت میانگین دما سال جاری با دوره مشابه بلند مدت مثبت ۰.۵ درجه سلسیوس بوده است.

وی گفت: در سال آبی جاری از مهر ماه تاکنون نیز در این استان ۱۰۱.۱ میلیمتر باران باریده است که در مدت مشابه پارسال ۸۱.۴ میلی متر و در دوره آماری بلند مدت ۱۲۱.۵ میلی متر بوده است.

بیجندی خاطرنشان کرد: تفاوت بارش سال آبی جاری با دوره مشابه سال گذشته ۲۴.۲ درصد افزایش دارد و با دوره مشابه بلند مدت ۱۶.۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: میانگین دمای استان در سال زراعی امسال ۷.۵ درجه سلسیوس و در سال گذشته ۷.۴ درجه سلسیوس بوده است که میانگین دمای مدت مشابه بلند مدت نیز ۶.۶ درجه سلسیوس بوده است.

درگیری ۷۷ درصد پهنه خراسان شمالی با خشکسالی

وی تصریح کرد: ۷۷ درصد پهنه این استان درگیر خشکسالی و به نوعی در برخی از شهرستان ها تا ۱۰۰ درصد نیز است.

مدیر کل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: پیش بینی می شود که در هفته اخیر اسفند و ایام نوروز تا ۱۰ میلی متر باران داشته باشیم و از نظر دمایی نیز با افزایش دما مواجه هستیم.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان