آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ساعت ۰:۰
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور:

دستگاه های فرهنگی، نهادها و تشکل ها در بالا بردن فرهنگ مطالعه کتاب مشارکت کنند

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی دستگاهی غیر دولتی است و همه اقشار جامعه با آن سر و کار دارند اظهار داشت: رونق فرهنگ مطالعه کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه تنها از عهده این نهاد بر نمی آید بلکه باید تمامی دستگاه های فرهنگی، نهاد ها، تشکل ها و علاقه مندان به فرهنگ مشارکت داشته باشند.
دستگاه های فرهنگی، نهادها و تشکل ها در بالا بردن فرهنگ مطالعه کتاب مشارکت کنند,خراسان شمالی+بجنورد+کتابخانه دهخدا+کتاب+تودیع و معارفه+مهدی آریان+باقر میرعبداللهی

‌به گزارش پایگاه خبر بجنا، سیدباقر میرعبداللهی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: ایفای نقش اجتماعی و تبدیل‌شدن کتابخانه به پایگاه اجتماعی از برنامه های این نهاد است.

وی افزود: علاوه بر امانت کتاب و مطالعه آن کتابخانه های عمومی کشور پاتوق فرهنگی برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر است که باید از این منظر نیز به این مراکز توجه شود.

عبداللهی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی دستگاهی غیر دولتی است و همه اقشار جامعه با آن سر و کار دارند اظهار داشت: رونق فرهنگ مطالعه کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه تنها از عهده این نهاد بر نمی آید بلکه باید تمامی دستگاه های فرهنگی، نهاد ها، تشکل ها و علاقه مندان به فرهنگ مشارکت داشته باشند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: هم اکنون تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی دانش آموزان و دانشجویانی هستند که کتاب های درسی را مطالعه می کنند که این مهم هم به دلیل اینکه باعث افزایش دانش افراد خواهد شد مطالعه محسوب می شود اما برخی آن را مطالعه نمی دانند.

عبداللهی اظهار داشت: علاوه بر این هر مطالعه ای از جمله خواندن روزنامه و مجله و سایر مواردی که به دانایی و دانش کمک کند خواندن و مطالبه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۷۶ باب عنوان کرد و گفت: سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع است .

مهدی آریان سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی استان بیش از میانگین کشوری است گفت:  ۸۹۶ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

در این آیین از زحمات علی محمد جهانی تقدیر شد و مهدی آریان به عنوان مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی معرفی شد.

همچنین به مناسبت هفته درختکاری 5اصله نهال گردو در حیات کتابخانه دهخدا کاشت شد.

 

انتهای پیام/ عبدالله یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان