آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ساعت ۲:۲۷
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت:

دفاع مقدس سند زیرین است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سند زیرین است که باید به آن افتخار کنیم. همچنین به شهدا و مردم باید افتخار کرد.
دفاع مقدس سند زیرین است,خراسان شمالی+بجنورد+حفظ آثار+بهمن کارگر+موزه

به گزارش پایگاه خبری بجنا، سردار کارگر در آیین افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی، ضمن قرائت پیام سردار سرلشکر باقری، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اگر بخواهیم 8سال دفاع مقدس را با قبل از آن مقایسه کنیم، مشاهده می کنیم که مردم ایران در آن سالها چقدر تحقیر شدند. به عنوان مثال در زمان قاجار که به وسیله معاهده گلستان و ترکمنچای ایران بسیار متضرر شد. در جنگ جهانی اول و دومایران کشور بی طرف بوده اما دچار اشغال کشورهای روسیه و انگلیس میی شود که به موجب آن از 20میلیون جمعیت ایران 10 میلیون نفر به علت قحطی از بین می روند. که از این میان فقط 300هزار نفر به علت جنگ کشته می شوند. و مابقی مردم به علت گرسنگی از بین می روند.

وی در ادامه افزود: در 8سال دفاع مقدس کشور مورد حمله رژیم بعثی قرار می گیرد. که این رژیم قوی ترین ارتش عربی بود. اما امام(ره) مردم را بسیج کرده تا به وسط میدان بیایند و نگذارند وجبی از خاک ایران به دست دشمن بیافتد. باید به دفاع مقدس افتخار کرد. 

کارگر گفت: ما در دوران دفاع مقدس سیم خاردار وارد می کردیم، اما امروز دنیا جلوی ایران ایستاده تا مانع پیشرفت های ایران در زمینه های هسته ای، موشکی، نانو و پزشکی بشود. تمام این پیشرفت ها از برکت دفاع مقدس است. 

کارگر ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دفاع مقدس نظام را تثیت کرد. در 8سال دفاع مقدس تمام مردم به میدان آمدند. 

این مقام مسئول ضمن اشاره به مراسم راهیان نور گفت: تا قبل از شیوع کرونا، هر ساله 7 میلیون نفر به راهیان نور می رفتند. که قریب به 80درصد این افراد جوانان 15 تا 30سال بودند. کسانی که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندیدند. مدافعان حرم، از میان همین جوانان بودند. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سند زیرین است که باید به آن افتخار کنیم. همچنین به شهدا و مردم باید افتخار کرد.

وی در انتها افزود: در مراکز فرهنگی و موزه ها باید پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشته باشند تا دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان امروز منتقل کنند.

در انتهای مراسم از تمبر یادبود افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان شمالی رونمایی شد.

انتهای پیام/یزدانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان