آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ساعت ۱۹:۱
مسئول برگزاری اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

بهره‌مندی ۴۵ منطقه روستایی خراسان شمالی از خدمات دامپزشکی

مسئول برگزاری اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی طی سال گذشته در ۴۵ منطقه روستایی و عشایری استان، برگزار و دامداران از خدمات رایگان بهره‌مند شدند.
بهره‌مندی ۴۵ منطقه روستایی خراسان شمالی از خدمات دامپزشکی,

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، احمد جلیلی در این باره اظهار کرد: این اردوهای جهادی در ۳۲ هفته و با مشارکت ۳۴۷ نفرروز همکاری کارکنان دولتی و ۲۹۴ نفرروز همکاری دانشجوهای داوطلب برگزار شد.

وی افزود: در این اردوهای جهادی ۱۷۳ هزار ۶۴۱ نوبت سر دام سبک‌وسنگین علیه بیماری‌های آبله، پی. پی آر، تب برفکی، شار بن بروسلوز و ۳۵۴ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری مایه‌کوبی شدند.

مسئول برگزاری اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: ۱۳ هزار و ۹۲۲ قطعه طیور بومی روستاییان نیز علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا واکسینه شدند.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: توزیع ۱۵ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم مکمل معدنی و ویتامینه میان دامداران و توزیع شربت ضد انگل برای ۱۱۰ هزار و ۸۷۹ رأس دام سبک با مصرف یک هزار ۱۱۹ لیتر شربت از دیگر اقدامات انجام شده در اردوهای جهادی استان در سال گذشته بوده است.

وی گفت: در این اردوهای جهادی، سم‌پاشی دام و حمام ضد کنه برای ۱۸ هزار ۲۵۸ رأس دام با مصرف ۹۵ لیتر سم و سم‌پاشی اماکن دامی ۱۰۳ هزار ۴۵۰ مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام با مصرف ۲۴۰ لیتر سم انجام شد.

مسئول برگزاری اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی برای بهره‌برداران بخش دام در روستاها گفت: تمامی خدمات در این اردوهای جهادی برای روستاییان به‌صورت رایگان ارائه شد.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان