آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ساعت ۵:۸
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان:

پرونده میدان معلم شیروان برای مسکن مهر بسته شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان گفت: پرونده میدان معلم شهرستان شیروان برای مسکن ملی بسته شد.
پرونده میدان معلم شیروان برای مسکن مهر بسته شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، از ۱۸ آبان ۱۳۹۸ که برای اولین بار ثبت نام ها برای مسکن ملی در کشور و به صورت پایلوت در خراسان شمالی و چند استان محدود دیگر آغاز شد تا به امروز که حدود ۵ سال می گذرد، مسکن ملی در شیروان فراز و نشیب های متعددی را از سر گذرانده است. 

در این میان در  سال ۱۴۰۰ به صورت محدود کلنگ مسکن ملی در منطقه کوی وحدت زده شد و عملیات عمرانی آن هم آغاز شد تا اینکه بعدها در بازدید نماینده شهرستان از این منطقه و درخواست برای پیگیری منطقه حاشیه میدان معلم برای تخصیص به مسکن ملی، ماجرا وارد فاز جدیدی کرد و به عبارتی روزنه امیدی شد برای متقاضیانی که علاقه داشتند صاحب ملکی با موقعیت برتر باشند.

تا اواسط سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شیروان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۷۸۳ نفر تایید شدند و ۱۵۴۶ نفر نیز آورده اولیه خود را واریز کردند . این را هم نباید از یاد برد که جانمایی مسکن ملی در شیروان همواره یکی از دغدغه های ثبت نام کنندگان بود چرا که موقعیت و هزینه های براورد شده برای کوی وحدت چندان جذابیتی برای متقاضیان شیروانی نداشت.

گرچه انتظار می رفت سفر معاون وزیر راه و شهر سازی در فروردین ۱۴۰۱ جهت کلنگ زنی مسکن در شیروان موثر واقع شود اما آن سفر هم بواسطه برخی حواشی نتیجه ملموسی بر جا نگذاشت تا اینکه در سال ۱۴۰۲ رسما احداث بیش از ۱۳۰۰ واحد در جنب سازمان فنی حرفه ای شیروان با محوریت خانواده های تحت پوشش کمیته امدا، بهزیستی و ایثارگران استارت خورد.

آنچه در این میان حواشی فراوانی را به خود دید منطقه حاشیه میدان معلم بود که علی رغم تلاش و وعده مسئولین و مطالبه مردم به سرانجام نرسید. مشکلی که از عدم تفاهم با مالکان گرفته تا نهایتا ورود و ممانعت سازمان جهاد کشاورزی، باعث شد تا این منطقه هرگز نتواند به مرحله جانمایی و اجرای پروژه برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان شب گذشته در همین خصوص به خبرنگار ما گفت موضوع تخصیص زمین در حاشیه میدان معلم به مسکن ملی به طور کامل منتفی شده و کلیه تمرکز این پروژه در شیروان به منطقه کوی وحدت و جنب سازمان فنی و حرفه ای شیروان محدود شده است که در حال حاضر با محوریت خانواده های تحت پوشش کمیته امدا، بهزیستی و ایثارگران در حال اجرا است.
 

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان