آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۲۳:۷
فرماندار اسفراین خبر داد:

اجرای طرح توسعه اقتصادی در ۱۰ روستای اسفراین

فرماندار اسفراین گفت: سهم شهرستان اسفراین در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها در برنامه ششم، ۱۰ روستا تعيين شده كه برنامه توسعه اقتصادی دهستان آذری تکمیل شده است.
اجرای طرح توسعه اقتصادی در ۱۰ روستای اسفراین ,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسفراین به ریاست فرماندار اسفراین و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با رویکرد طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی (ترسیب کربن) طرح توان‌افزایی اقتصادی جوامع روستایی خراسان شمالی و اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه ظهر امروز برگزار شد.

فرماندار اسفراین در این جلسه بیان داشت: در تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها بر اساس ماده ۲۷ قانون، توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايی و عشاير در دستور كار دولت قرار گرفته است.

مسلم نوری ادامه داد: باتوجه‌به قوانین فرادستی در برنامه ششم توسعه مناطق روستایی، توجه ویژه به مناطق روستایی بر مبنای ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی به‌منظور بهبود بهره‌وری در حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع تکمیلی این حوزه مدنظر قرار داده شده است.

وی افزود: استفاده از توانمندی بسیج سازندگی، ظرفیت تعاونی‌های تولیدی روستایی و مشاغل خانگی، تسهیلات بانکی و تدوین برنامه در جهت ایجاد اشتغال روستایی و توسعه اقتصادی در قانون برنامه ششم توسعه تأکید شده است.

مسلم نوری همچنین با بیان این مطلب که ۴۷ درصد جمعیت شهرستان اسفراین از جوامع روستایی هستند، افزود: اقداماتی در راستای توسعه و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا و مشاغل خرد، استفاده از ظرفیت‌های بخش گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های زیستی روستایی و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی، حمایت از تسهیلات کارآفرینی امید متوجه به مشاغل خرد معرفی شده از اداره صمت و طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت‌گرفته است.

بهزادفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم و اهمیت توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی اظهار کرد: قانون بر اساس ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه، موضوع تهیه اسناد برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی مناطق روستایی را تکلیف کرده و طرح جامع توان‌افزایی روستایی در استان تدوین شده است.

وی با اشاره به راهبرد مقام معظم رهبری در بیان شعار سال و لزوم استفاده از مشارکت مردم افزود: صادرات‌ محور شدن و بازاریابی تولیدات کشاورزی با استفاده از مشارکت سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی، خصوصی و جلب مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین رویکردهای این طرح است.

بهزادفر همچنین اسفراین را  یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های ترسیب کربن  عنوان کرد و گفت: باید به دنبال تحقق شعار سال و ایجاد زمینه‌های تحقق این امر باشیم،  اقتصاد را مقاوم  کنیم و یکی از راه‌های مقاوم کردن اقتصاد،  دخیل کردن مردم در نظام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه نسبت روستانشینی در استان خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای،  بر توسعه اقتصاد روستا تمرکز داریم.

در این جلسه شفیعی مشاور طرح توان‌افزایی جوامع روستایی استان خراسان شمالی نیز گفت: مرحله نخست طرح توان‌افزایی در ۶۲ روستای استان در حال اجرا است.

 

انتهای خبر/ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان