آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ساعت ۲۰:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی:

۸ تن مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان‌شمالی نابود شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۸ هزار و ۱۴۳ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در گشت های ویژه نوروز و ماه رمضان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فرودین ماه کشف و نابود شد.
۸ تن مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان‌شمالی نابود شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، جواد شاهین‌فر اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۸۰ مورد بازدید در این بازه زمانی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز بین راهی، اماکن عمومی و اماکن اقامتی انجام شد.

وی افزود: از این تعداد، ۳ هزار و ۹۰۲ مورد از بازرسی‌ها مربوط به مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بود که منجر به کشف بیش از هشت تن موادغذایی غیربهداشتی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی ادامه داد: تعداد بازرسی ها از اماکن عمومی یک هزار و ۴۴ مورد، مراکز بین راهی ۱۶۷ مورد و اماکن اقامتی ۸۸ مورد بوده است.

شاهین‌فر با بیان اینکه تعداد موارد نمونه‌برداری موادغذایی ۸۴ مورد بوده است، گفت: تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل یک هزار و ۹۳۲ مورد و کلرسنجی آب نیز پنج هزار و ۱۴۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به صدور ۵۸۴ اخطاریه بهداشتی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ مورد نیز پلمب شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی یادآور شد: نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/د


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان