آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ساعت ۲۱:۱۵
 عصر اترک پیشرفت‌های ایران قبل و بعد از انقلاب بررسی کرد؛

 ۴۵سالگی انقلاب از پیشرفت‌های شگرف تا ناامیدی دشمنان

 با گذشتن ۴۵ سال از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در حوزه‌های مختلف در کشور شاهد دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی بوده‌ایم که با نمایش آنها می‌توان ناامیدی که دشمن در جامعه به راه انداخته را از جوانان دور کرد.
 ۴۵سالگی انقلاب از پیشرفت‌های شگرف تا ناامیدی دشمنان,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک»؛ ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این ایام با وجود تمام فتنه‌ها و توطئه‌هایی که دشمن به کار گرفت تا کشور را از مسیر پیشرفت و ترقی دور کند؛ اما نظام مقدس توانست تا این جا پیش آید و دستاوردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف برای مردم و کشور به ارمغان آورد.

 رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون است.

 انقلاب اسلامی به‌تنهایی یک وزنه بزرگ سیاسی بود که بر فراز دست‌های ملت شریف ایران برافراشته شد و فاصله بزرگی با همه رقبا ایجاد کرد و سرمایه قدرت و اقتدار سیاسی مردم و رهبر حکیم انقلاب اسلامی را به‌صورت خیره‌کننده‌ای افزایش داد.

 یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیرسؤال‌بردن و یا کم‌ارزش جلوه‌دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان‌دادن نظام دینی است که دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تا امید در جامعه جریان پیدا کند.

 

 گفتمان امام (ره) خودباوری را به بانوان هدیه داد

مدیر اسبق حوزه علمیه الزهرا بجنورد و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: گفتمان حضرت امام (ره) که در واقع از اسلام ناب محمدی الگوگیری شده است، به بانوان جامعه، خودباوری و اعتمادبه‌نفس را هدیه داد.

 زهره وضیع ادامه داد: حضور عظیم و باشکوه بانوان در راهپیمایی‌ها و همراهی کم‌نظیر آنها در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم، جلوه‌های بی‌نظیر از زن مسلمان را به کشورهای اسلامی و غرب نشان داده است.

 وضیع با تأکید بر این موضوع که بانوان امروز آگاه‌تر به میدان آمده‌اند، افزود: زنان، دیگر درس‌های تکراری نظام سرمایه‌داری غرب را که استثمار با نمایش ابتذال است را نمی‌پذیرد و سال‌هاست این فتنه‌ها برای او کهنه و مورد نفرت واقع شده است.

 این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: بانوان جامعه ما این بار نیز همچون هر ساله با حضوری پرشکوه در میدان سیاست با رشد و تعالی که امامین انقلاب برایشان به ارمغان آورده‌اند نقشه‌های دشمن را نقش‌برآب می‌کنند و علاوه بر این خانواده‌هایشان را برای این حضور تشویق خواهند کرد.

 

 کارآمدی زنان در حوزه‌های مختلف، دستاورد انقلاب است

 مدیر اسبق حوزه علمیه الزهرا بجنورد ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بانوان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، کارآمد و صاحب‌نظر شده‌اند، اما گویا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها دیده نمی‌شوند و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی این عیب است و باید برطرف شود.

 

 

 وی خاطرنشان کرد: دولت با برطرف‌کردن مشکلات اقتصادی و برقراری امنیت اقتصادی می‌تواند از کسب‌وکارهای کوچک حمایت‌های بیشتری داشته باشد و گامی در جهت حمایت از اشتغال مردم بردارد.

 این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: علاوه بر پیشرفت‌ها در حوزه بانوان، کشور ایران توانسته در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی و درمانی، آموزش و تربیتی، نظامی و دفاعی و زیرساختی، دستاوردهای زیادی را برای کشور و مردم ایجاد کند.

 

 امنیت ایران، نتیجه نیروهای انقلاب در کنار مقاومت است

 وضیع با اشاره به اینکه امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استوار است، گفت: براین‌اساس انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار تبدیل کرد.

 وی با تأکید بر این موضوع که ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان امن‌ترین کشور است، اضافه کرد: نکته قابل‌توجه این است که امنیت کم‌نظیر امروز ایران نتیجه حضور مقتدرانه نیروهای انقلاب در کنار مقاومت منطقه است.

 

 سفر ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران از ثمرات انقلاب است

 حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای الهی بود که جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان روشن کرد.

 وی ادامه داد: اکنون که در آستانه جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور به ارمغان آمده که جهانیان را به خود خیره کرده است.

 این مسئول ابراز داشت: در حوزه سلامت و درمان پیش از انقلاب وضعیت کشور به‌گونه‌ای بود که ۳۰ درصد پزشکانی که در داخل کشور فعالیت داشتند از سایر کشورها بودند، اما در حال حاضر ۵۳ کشور جهان برای درمان بیماری‌ها به ایران سفر می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: امروزه کشور ایران در حوزه بهداشت و سلامت به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست پیدا کرده است که ریشه‌کنی فلج اطفال با واکسیناسیون، کنترل بیماری‌های عفونی همچون سل، وبا و مالاریا، توسعه فضاهای تخصصی دانشگاهی پزشکی در سراسر کشور و کسب عنوان کشور برتر جهان در حوزه عمل قلب بخشی از پیشرفت‌های این حوزه بوده است.

 حجت‌الاسلام آسوده با تأکید بر این موضوع که تجربه ۴۵ساله نشان داده است که هر جا مقاومت کردیم، امنیت را به ارمغان آورده‌ایم، افزود: براین‌اساس جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را باصلابت و اقتدار درهم‌شکسته است.

 

 

 ایران از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود

 این مسئول با تأکید بر این موضوع که امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون ایثار و جان‌فشانی شهدا هستیم، گفت: نکته قابل‌توجه این است که در حال حاضر کشور ایران در عین مبارزه مستمر با دولت‌های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش‌وپرورش نیز اشاره و اظهارکرد: به جهت برقراری عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور نیز فضای آموزشی فراهم شده است تا هیچ دانش‌آموزی از نعمت آموزش‌وپرورش بی‌بهره نماند.

 حجت‌الاسلام آسوده ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بوده که در کوتاه‌ترین زمان به قانون اساسی مورد تأیید آحاد مردم دست پیدا کرد و تمام نهادها و دستگاه‌های برخاسته از نظر مردم استقرار یافتند.

 

 انقلاب ایران، قرآن را به عرصه جهانی وارد کرد

 این مسئول گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها قانون اساسی است که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان را از آن خدا و انسان را بر سرنوشت اجتماعی خودش حاکم می‌داند.

 مدیرکل اوقات و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مردم جهت اداره شهر و روستا نقش مستقیم واگذار شده است و تصمیم‌گیری محلی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها در قانون اساسی به رسمیت شناخته‌شده است و مردم می‌توانند با شرکت در انتخابات در تمام این موضوعات نقش مستقیم داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی بوده است، گفت: براین‌اساس انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد.

 

 جایگاه بانوان قبل و بعد از انقلاب قابل‌مقایسه نیست

 حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» دررابطه‌با حضور زنان بعد از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نقش‌آفرینی بانوان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی ایران قابل‌مقایسه نیست.

 وی ادامه داد: مقایسه‌هایی که انجام می‌شود به‌خوبی نشان از تفاوت قابل‌توجه نقش و جایگاه زنان در قبل و بعد از انقلاب دارد، زیرا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعداد محدودی از بانوان از نعمت تحصیل برخوردار بودند و تنها عده‌ای اندک از این جایگاه بهره‌مند می‌شدند.

 این مسئول گفت: همچنین در حوزه مقایسه پست‌های مدیریتی و جایگاه‌های کشوری، در حوزه ورزش و سایر بخش‌ها نیز به همین‌گونه بوده و زنان اندکی از این جایگاه‌های برخوردار می‌شدند.

 

 نقش‌آفرینی بانوان در حوزه‌های مختلف، از پیشرفت‌های انقلاب است

 حجت‌الاسلام پاکدامن بیان داشت: این در حالی است که نقش‌آفرینی زنان در انقلاب اسلامی ایران ویژه بوده و با فراهم‌کردن بسترهای لازم برای حضور بانوان شاهد نقش‌آفرینی آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی بوده‌ایم.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی یادآور شد: زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها، با حفظ چارچوب‌هایی که اسلام برای آن تعریف کرده نقش‌آفرینی دارند و در مسیر انقلاب گام بر می‌دارد.

 

 

 وی گفت: علاوه بر اینها در نگاه دینی دیده می‌شود که زن مدیر خانه و خانواده است و نقش تربیتی بر عهده دارد، زیرا معتقد هستیم تمام شهدایی که برای انقلاب تقدیم شده‌اند مرهون تلاش‌ها و تربیت درست بانوان در منزل بوده‌اند.

 حجت‌الاسلام پاکدامن بیان داشت: باتوجه‌به اینکه انقلاب ایران، یک انقلاب اسلامی است، در نگاه دینی، مرد از دامن زن به معراج می‌رود و اگر مرد به جایگاه والایی می‌رسد در واقع نقش و هنر یک زن است.

 

 ایران در لیست ۵ کشور پیشرفته جهان در دانش هسته‌ای است

 این مسئول علاوه بر این یکی از رویش‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی را تقویت نگاه جهادی به‌منظور خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان عنوان کرد و گفت: هر ساله در دورافتاده‌ترین نقاط کشور شاهد حضور گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف برای کمک به مردم محروم هستیم که توانسته‌اند گامی مثبت در جهت رفع مشکلات بردارند.

 وی اضافه کرد: همچنین به‌رغم تمام تحریم‌ها و تهدیدها، جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌ها و مجاهدت‌های جوانان و متخصصان خود، ازنظر دانش علمی و فناوری هسته‌ای در ردیف پنج کشور پیشرفته جهان قرار گرفته است.

 حجت‌الاسلام پاکدامن خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد برقراری عدالت، در حوزه‌های مختلف بهره‌مندی مردم از نعمت آب، برق، گاز، تلفن، آموزش، بهداشت و امنیت در سراسر کشور هستیم که در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی ایران غیرقابل‌مقایسه است.

 

 گزارش از: آرزو رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان