آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ساعت ۲۳:۱۷
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۱۰۰ روستا در خراسان‌شمالی رفع مخاطره شد

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان، تاکنون از ۲۰۰ روستای در معرض مخاطره ۱۰۰ روستا رفع مخاطره و پایدارسازی وضعیت شده‌اند.
۱۰۰ روستا در خراسان‌شمالی رفع مخاطره شد ,

سعید رئوفی، معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، بیش از ۲۰۰ روستای استان در معرض مخاطرات سیل، زلزله، سنگ اُفتان و رانش شناسایی شده‌اند.

 
رئوفی افزود: تاکنون، در استان از ۱۰۰ روستا رفع مخاطره و پایدار سازی وضعیت انجام شده است.
وی گفت: برای رفع مخاطره و پایدارسازی وضعیت ۱۰۰ روستای دیگر که در معرض مخاطره هستند نیز باید ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین و اختصاص داده شود.
 
 بازنگری طرح‌های هادی ۸۴ روستا در دست اقدام
 
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه به تهیه طرح‌های هادی روستایی در استان نیز اشاره و عنوان کرد: در این زمینه، استان خراسان شمالی در سطح کشور، استانی پیش رو است.
رئوفی اظهار کرد: در خراسان شمالی از ۷۲۲ روستا برای ۵۷۵ روستا یک مرحله طرح هادی روستایی با افق ۱۰ ساله تهیه شده است که این روستاها دارای طرح هادی شده‌اند.
در عین حال، وی گفت: در سال گذشته طرح هادی ۵۰ روستا بازنگری شد که این بازنگری شامل مطالعه، تهیه نقشه و تعیین شعاع سمت و توسعه روستا است.
این مسئول افزود: در سال جاری نیز بازنگری طرح هادی ۸۴  روستا در حال انجام است.
وی در ادامه عنوان کرد: مبتنی بر طرح‌های هادی تهیه شده، در سطح روستاها اقدامات زیرسازی و آسفالت، بارگذاری جوی و جدول در معابر روستایی، ایجاد دیوار ساحلی و رفع مخاطره از روستاهای در معرض مخاطره انجام می‌شوند.
رئوفی اعلام کرد: در سال مالی ۱۴۰۱ اقدامات عمرانی یاد شده در قالب طرح‌های هادی تهیه شده در سطح ۲۰۸ روستا انجام شد که در سال مالی ۱۴۰۲ نیز در سطح ۱۸۷ روستا انجام خواهد شد.
 
صدور ۷۲ هزار جلد سند مالکیت برای روستاها و شهرهای کوچک استان
 
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به صدور اسناد مالکیت برای ساختمان‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز بیان کرد: تاکنون ۷۲ هزار جلد سند رسمی برای ساختمان‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان سند مالکیت رسمی صادر شده است.
رئوفی افزود: صدور سند مالکیت برای ساختمان‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با مشارکت اداره کل بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام می‌شود.
انتهای خبر/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان