آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ساعت ۲۲:۵۰
در خراسان شمالی؛

۷۷ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستا و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در استان، تاکنون ۷۷ هزار و ۲۰۲ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شده و تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.
 ۷۷ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستا و عشایر هستند,

محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک درباره فعالیت این صندوق بیمه‌ای اظهار کرد: در این صندوق ۷۰ درصد از حق بیمه توسط دولت و ۳۰ درصد از حق بیمه توسط شخص بیمه شده پرداخت می‌شود.

بیدی گفت: تمامی زنان و مردان در سن ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن مناطق روستایی، عشایری و حتی شاغلان کشاورز غیر ساکن در مناطق روستایی، زنبورداران، قالی‌بافان، هنرمندان صنایع دستی، شاغلان فصلی، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و رانندگان حمل بار و مسافر درون و برون شهری می‌توانند عضو این صندوق بیمه‌ای شوند.
وی همچنین افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دارندگان مدرک فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند عضو این صندوق بیمه‌ای شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه مزایای این صندوق بیمه‌ای همانند مزایای سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی است، عنوان کرد: مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی، مستمری بازنشستگی، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از مهمترین مزایای این صندوق برای اعضا است.
وی همچنین گفت: در این صندوق هشت سطح درآمدی تعیین شده است که عضو بیمه شده مبتنی بر سطح درآمدی انتخابی، حق بیمه را پرداخت می‌کند که بر همان اساس نیز مستمری دریافت خواهد کرد.
بیدی افزود: بیمه شده هر چه سطح درآمدی بیشتر را انتخاب کند، مبلغ مستمری‌اش بیشتر خواهد شد.
وی یادآور شد: بین این صندوق و سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای وجود دارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی در ادامه درباره جمعیت بیمه‌شدگان هم‌استانی در این صندوق نیز اظهار کرد: در استان ۱۷۲ هزار نفر ساکن مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت که در سن ۱۸ تا ۵۰ سال بودند و تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نبودند به عنوان جامعه هدف این صندوق شناسایی شدند.
وی اعلام کرد: تاکنون ۷۷ هزار و ۲۰۲ نفر عضو این صندوق بیمه‌ای شده‌اند که بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر از آنان طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال عضو این صندوق شدند.
بیدی افزود: یک هزار و ۹۵۰ نفر از آنان، مرد و مابقی زن بودند.
در عین حال، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از این صندوق ماهیانه به چهار هزار و ۵۳۳ نفر حقوق مستمری، به ۶۳۰ نفر مستمری از کارافتادگی، به ۵۶۱ نفر مستمری بازنشستگی پیش از موعد، به یک هزار و ۲۲ نفر مستمری سالمندی و به دو هزار و ۳۲۰ نفر نیز مستمری بازماندگان پرداخت می شود.
با این وجود، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی به بیمه شدگان غیرفعال متصل این صندوق بیمه‌ای نیز اشاره و اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۴۹ نفر از اعضای این صندوق طی مدت یک تا ۱۱ ماه نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند.
وی در خاتمه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیمه شدگان این صندوق خبر داد و گفت: طی سال جاری ۲۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به بیش از ۶۰۰ مستمری‌بگیر زیر ۷۰ سال این صندوق در استان پرداخت شد.
بیدی همچنین عنوان کرد: با توجه به ابلاغ ۴۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار جدید، تا اوایل اسفندماه امسال نیز به ۵۰۰ مستمری‌بگیر زیر ۷۰ سال استان این صندوق در استان مبلغ پنج تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه توسط بانک مهر ایران پرداخت خواهد شد.
انتهای خبر/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان