آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ساعت ۲۱:۷
در گفتگو با عصراترک اعلام شد:  

تهیه طرح‌های منظومه روستایی در خراسان شمالی 

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: تهیه چهار طرح منظومه روستایی در استان با رویکرد بررسی و شناسایی استعدادهای اقتصادی، اشتغالزایی، اجتماعی و فرهنگی روستاهای هدف در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.  
تهیه طرح‌های منظومه روستایی در خراسان شمالی ,

سعید رئوفی، معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک در این باره اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۷۹۲ روستا است که ۷۲۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.  

رئوفی افزود: تعداد دیگری از این روستاها دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار هستند و برخی دیگر نیز از سکنه خالی شده‌اند.  

وی در ادامه با اعلام اینکه تهیه طرح‌های منظومه روستایی به اداره کل بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: طرح منظومه روستایی، طرحی کلان‌تر از طرح‌های روستایی و طرحی فرادست است.  

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: در طرح منظومه روستایی موضوعات آمایش سرزمینی روستاهای هدف، همچنین ارزیابی و شناسایی استعدادهای نسبی آن مناطق به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال و بررسی شرایط اجتماعی و فرهنگی آنها، مطالعه و در نهایت در قالب تهیه طرح، تدوین می‌شود.  

وی در ادامه افزود: در این مطالعه همچنین نیازهای زیرساختی و نیازهای خدماتی روستاهای هدف، نیاز تأمین زمین آنها برای تعیین سمت و توسعه روستایی نیز بررسی می‌شوند.  

رئوفی تصریح کرد: رویکرد اصلی از انجام این مطالعات و تهیه طرح‌ها برای کمک به اقتصاد و معیشت این مناطق همچنین عدم مهاجرت روستاییان از روستای محل سکونت خود به دیگر نقاط است.  

وی اعلام کرد: در سال گذشته مطالعه دو طرح منظومه روستایی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که مطالعات آنها امسال آغاز شده است و امیدوار هستیم تا سال آینده به پایان برسد.  

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: این دو طرح مطالعاتی مربوط به شماری از روستاهای واقع در بخش مرکزی شهرستان بجنورد و بخش مرکزی شهرستان اسفراین است.  

رئوفی همچنین یادآور شد: برنامه‌ریزی‌شده است که در سال مالی ۱۴۰۲ نیز مطالعه دو طرح دیگر منظومه روستایی در استان آغاز شود.  

انتهای خبر/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان