آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ساعت ۳:۲۷
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی:

۳۷ درصد زمین‌های کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی گفت: اکنون سند مالکیت برای ۳۷ درصد از زمین‌های کشاورزی استان صادر شده است که این رقم در کشور به طور میانگین ۴۵ درصد است.
۳۷ درصد زمین‌های کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصراترک به نقل از ایرنا، محمد مقدسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی اظهار کرد: گستره زمین های کشاورزی استان ۳۹۳ هزار هکتار است که تاکنون سند مالکیت برای ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ هکتار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه که این استان در شاخص صدور سند زمین های کشاورزی از میانگین کشوری عقب است افزود: روند صدور سند مالکیت پیش از این کند بود اما اکنون با پیگیری های انجام شده، روند سرعت گرفته و امید می رود در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون سند زمین های کشاورزی برای هشت هزار و ۷۵۶ قطعه زمین صادر شده است، گفت: صدور اسناد نیازمند همکاری کشاورزان است و در این باره دولت مشوق های خوبی برای این بهره‌برداران در نظر گرفته و اختیارات بیشتری به استان ها داده است.

مقدسی اظهار کرد: این اداره کل برای سرعت دادن به صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزی، تفاهم نامه چند جانبه با دستگاه های مختلف با محوریت دادگستری کل استان منعقد کرد و تهیه نقشه و تشکیل پرونده صدور این اسناد به صورت رایگان برای کشاورزان انجام می شود.

 

مقدسی گفت: بر اساس این تفاهم نامه سقفی برای گستره زمین کشاورزی وجود ندارد و صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی به هر وسعت قابل انجام است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی افزود: براساس این تفاهم نامه تهیه نقشه و جمع آوری اطلاعات ۳۶ هزار قطعه زمین کشاورزی به وسیله سه شرکت انجام می شود.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان‌شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان