آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ساعت ۱۸:۱۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

پیش‌بینی برگزاری ۶۰۰۰ برنامه دهه فجر در مدارس خراسان شمالی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: طی دهه فجر سال جاری بالغ بر ۶ هزار برنامه در قالب ۴۴ عنوان برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده است.
پیش‌بینی برگزاری ۶۰۰۰ برنامه دهه فجر در مدارس خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در دهمین شورای آموزش‌وپرورش استان طی سال تحصیلی جاری اظهار داشت: در مجموع وضعیت پوشش تحصیلی در پایه اول میانگین کشوری ۹۵.۵۵ است درحالی‌که در خراسان شمالی این آمار ۹۶.۱۵ ثبت شده و در سایر پایه‌ها نیز به همین صورت از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی با تأکید بر این موضوع که در حوزه پوشش تحصیلی در استان وضعیت مطلوبی را داریم، ادامه داد: تلاش بر این است که با کمک دستگاه‌های مختلف، بازمانده از تحصیل‌ها را شناسایی کنیم تا حتی یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان نداشته باشیم.

 

این مسئول یکی از برنامه‌های مهم در حوزه تعلیم‌وتربیت در آموزش‌وپرورش را گرامیداشت ایام‌الله‌ها خواند و گفت: براین‌اساس با همکاری تمام مدارس و دستگاه‌ها برنامه‌های متنوعی در مدارس سراسر استان جهت ایام دهه فجر برنامه‌ریزی‌شده است.

 

اکبری خاطرنشان کرد: طی دهه فجر سال جاری بالغ بر ۶ هزار برنامه در قالب ۴۴ عنوان برنامه شامل زنگ انقلاب در مدارس استان از جمله اجرای سرودهای انقلابی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه‌های دهه فجر با ۲ هزار غرفه در سطح مدارس پیش‌بینی‌شده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: سرانه فضای آموزشی است ۵.۲ است، اما بجنورد همچنان ۴.۲ بوده، این در حالی است که طی سال تحصیلی جاری در مرکز خراسان شمالی از ۱۹۴ مدرسه دو نوبته به ۱۸۲ مدرسه دو نوبته رسیده‌ایم.

 

اکبری ابراز داشت: در حوزه پرورشی کار می‌شود و اولویت نخست تمام تشکل‌های آموزشی و پرورشی فعالیت در این بخش است، اما شاهد  کمبود نیرو و مشاور هستیم.

 

انتهای خبر/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان