آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۷:۱۹

ورود مواد مخدر سنتی و صنعتی به مدارس خراسان شمالی

با به صدا درآمدن زنگ خطر توزیع و استفاده از برخی مواد مخدر سنتی و صنعتی در مدارس استان خراسان شمالی پلیس استان با اجرای طرح آرامش در شهر٬ در صدد مقابله جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر در مدارس خراسان شمالی برآمده است.
ورود مواد مخدر سنتی و صنعتی به مدارس خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک به نقل از تسنیم ٬ در سال‌های اخیر توزیع و استفاده مواد مخدر با کاهش سنی مصرف کنندگان به رده سنی نوجوان رسیده و توزیع انواع مواد صنعتی و سنتی خطرناک در بین این نسل٬ زنگ خطر جدی اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر را به صدا درآورده است.

استان خراسان شمالی متاسفانه در سال‌های اخیر با رشد فزاینده تعداد معتادان به انواع مخدرها مواجه بوده و درصد کشفیات مواد مخدر در استان نشان دهنده میزان بالای توزیع مواد افیونی در تمام نقاط استان است. این آمار در بین نوجوانان و مدارس استان نیز به همین میزان افزایش داشته و بسیاری از خانواده‌ها نگران رشد انواع آسیب‌های اجتماعی به تبع رشد استفاده از مواد مخدر هستند.

در این میان و با به صدا درآمدن زنگ خطر توزیع و استفاده از برخی مواد مخدر سنتی و صنعتی در مدار استان خراسان شمالی پلیس استان با اجرای طرح آرامش در شهر٬ در صدد مقابله جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر در مدارس خراسان شمالی برآمده است.

اطراف مدارس بجنورد پاکسازی شد

 محمد گل‌محمدزاده سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد از دستگیری ۳ نفر خرده فروش و کشف بیش از یک کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران کلانتری ۱۲ بجنورد خبر داد.

 محمد گل محمدزاده افزود: در راستای پاسخ به دغدغه‌های خانواده‌ها در خصوص فروشندگان مواد مخدر در برخی محله‌های شهر بجنورد، ماموران کلانتری ۱۲ بجنورد وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران با ورود به محل‌های فروش مواد مخدر موفق به کشف ۱۲۵۰ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری سه نفر خرده فروش شدند که متهمان پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

 گل محمدزاده در پایان از خانواده‌ها خواست تا با نظارت بر رفتارهای فرزندان خود و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از ابتلای جوانان و نوجوانان به بلای خانمان سوز اعتیاد جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز از تشدید اجرای طرح مبارزه و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و تخریب ۵ پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر در شهرستان شیروان خبر داد.  

 مجید یگانه پور گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و در اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط و محلات آلوده و جرم خیز، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شیروان طرح پاکسازی را در خیابان جهاد شیروان اجراء کردند.  

وی افزود: با توجه به نارضایتی مردم و هماهنگی قضایی و همراهی شهرداری، ۵ باب منزل مسکونی قدیمی درمجاورت مدارس درخیابان جهاد که محل تجمع معتادان متجاهر و توزیع کنندگان مواد مخدربود تخریب و موجب رضایت مردم و ساکنین منطقه شد.

فرمانده انتظامی شیروان با تاکید بر استمرار این طرح‌ها، از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و پاکسازی محلات اقدام شود.  

وی افزود: پلیس در راستای افزایش رضایتمندی مردم طرحی را با عنوان «آرامش در شهر» در اطراف مدارس با هدف پاکسازی مناطق از قبل شناسایی شده از لوث وجود خُرده فروشان مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر که بیشترین نارضایتی مردمی را به دنبال داشته‌اند، اجرا کرد.  

وی با اشاره به اینکه در اقدامی مشابه چندی پیش ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عوامل توزیع وخرید و فروش مواد مخدر در اطراف برخی از مدارس شهرستان شدند، بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و ابزار آلات استعمال و فروش مواد مخدر کشف نمودند و همچنین سه دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت به علت مزاحمت توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.  

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۴ نفر خرده فروش موادمخدر و ۲۵ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، افزود: متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.  

فرمانده انتظامی مانه و سملقان نیز از اجرای طرح سراسری آرامش در شهربه مدت یک هفته با محوریت پاکسازی نقاط آلوده اطراف مدارس از توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر با کشف ۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر با دستگیری ۱۴ نفر خرده فروش مواد مخدر و۳۹ نفر معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد.

همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند

حسن ناهید معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مبارزه با مواد مخدر منحصر به یک دستگاه نیست و برای رسیدن به نتایج مطلوب باید تمام دستگاه‌ها هم افزایی و تلاش داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر نظارت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان، افزود: مواد مخدر یک معضل جهانی است اما باید راه حل‌های محلی متناسب با شرایط منطقه برای آن ارائه شود.

ناهیدی با بیان اینکه امروزه آمار اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر، در سطح جهانی دستخوش تغییر شده و رو به گسترش است، عنوان کرد: باید برنامه و طرح‌های مختلف در این حوزه با جدیت دنبال شود تا اثر بخشی لازم ایجاد شود و اثرات مثبت آن در سطح جامعه مشهود باشد.

وی به برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و نظارت جدی بر مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و افزود: نظارت دقیق‌تر و جدی بر کمپ‌های ترک اعتیاد از لحاظ ایمنی، سلامت، بهداشت، ارائه خدمات مناسب و سایر استانداردهای لازم مورد توجه باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی در جامعه است که آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی متعددی به همراه دارد، تأکید کرد: کوتاهی در این امر، دامن آحاد جامعه و خانواده‌ها را خواهد گرفت و بنا بر این نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان