آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ - ساعت ۲۲:۱۹

شمیم حضور شهدا در خراسان شمالی پیچید

با ورود پيكر مطهر سه شهيد گمنام به استان خراسان شمالي، بار ديگر شميم شورانگيز شهادت و ايثار، مشام جان ساكنان خطه باب الرضا (ع) و گنجينه معرفت ها را پر كرد.
شمیم حضور شهدا در خراسان شمالي پيچيد,

به گزارش عصراترک، در آستانه شهات حضرت زهرا سلام الله علیها استان خراسان شمالی نیز میزبان شهدای گمنام بود و توفیق حضور و تدفین شهدا را در دو شهرستان بجنورد و شیروان داشت.

 با این وجود مردم دیگر شهرستان‌های استان از نعمت وجود و فیض حضور شهدا محروم نماندند و با برگزاری مراسمات استقبال و تشییع و شب وداع با شهدا این نورعظیم سراسر استان را متبرک و نورانی کرد.

 پیکر سه شهید تازه تفحس شده روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه از فرودگاه مشهد تحویل گرفته شد و بعد از انتقال به فاروج به ناحیه مقاومت بسیج فاروج تحویل داده شد و بر دوش مردم شهرستان فاروج تا مسجد جامع امام خمینی(ره) فاروج تشییع شد.

 


روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه پیکر این سه شهید تازه تفحس شده به شهرستان جدیدالتاسیس بام وصفی آباد و بعد از به شهرستان اسفراین انتقال یافت و مراسم استقبال و تشییع برگزار شد.

در شهرستان اسفراین یک زوج اسفراینی زندگی مشترک خود را در جوار این شهدای گرانقدر ساده و بی‌ریا و به دور از کلیه تجملات مرسوم حال حاضر آغاز کردند.
حضور شهدای گرانقدر در مراسم یادواره ۲۴ شهید خانواده دانشکده علوم پزشکی اسفراین از دیگر برنامه‌های اجرایی در شهرستان اسفراین بود.

 

همچنین مراسم شب وداع با شهدا در محل امامزاده سید جعفر(ع) همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار شد.

روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه شهدای عزیز تحویل شهرستان جاجرم شد و در آنجا نیز آیین استقبال و تشیع شهدا و مراسم شب وداع با شهدا با حضور پرشور مردم برگزار شد.

 

روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه پیکر مطهر شهدا از شهرستان جاجرم به گرمه انتقال یافت و با استقبال مردم شهرستان گرمه تشییع شد و مراسم شب وداع با شهدا در این شهرستان برگزار شد.

روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه پیکر پاک شهدا از شهرستان گرمه به شهرستان راز و جرگلان منتقل شد و مراسم تشییع شهدا در شهر غلامان باحضور مردم ولایی برگزار شد و در ادامه مراسم یادواره شهدای دهستان راستقان در روستای راستقان میزبان پیکر پاک این شهدا بود.

 

تشییع پیکر شهدا در روستای سوخسوهاشم، تنگه راز از دیگر برنامه‌ها بود همچنین مراسم شب وداع با شهدا در حسنیه حضرت ابوالفضل عباس(ع) شهر راز و مسجد جامع حضرت ابوالفضل شهر غلامان برگزار شد.

در ادامه مراسم استقبال و تشیع پیکر مطهر شهیدان روز جمعه ۲۴ آذر ماه صبح پیکر شهدا تحویل شهرستان جدید التاسیس مانه شد و با استقبال مردم و بردوش مردم تا مصلی نماز جمعه شهرستان تشیع شد و بعداز برگزاری نماز جمعه و وداع با پیکر مطهر شهیدان، بعداظهر این شهیدان عزیز به شهرستان سملقان شهر اشخانه منتقل شد و مراسم شب وداع با شهدا در مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد.
 


 

شب گذشته همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دو شهرستان بجنورد و شیروان میزبان این این شهدا بودند و آیین استقبال و وداع با پیکر مطهر این سه شهید گمنام با حضور پرشور مردم این دو شهرستان برگزار شد.

همچنین ظهر امروز پیکرهای مطهر شهدای گمنام در بجنورد و شیروان با حضور گسترده عزاداران حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تشییع و سپس تدفین شد.

 

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان