آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ساعت ۲۱:۱۶
 استاندار خراسان شمالی:

 برگزاری کنگره شهدا باید به فرایندی مستمر تبدیل شود

 استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدا باید به فرایندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا تبدیل شود، گفت: این حرکت نباید هیچ‌گاه متوقف شود.
 برگزاری کنگره شهدا باید به فرایندی مستمر تبدیل شود,

 به گزارش عصر اترک، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی صبح امروز در ستاد دومین کنگره ۳۰۰۰ شهید استان با اشاره به‌ضرورت بسترسازی لازم برای برگزاری کنگره در استان اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به‌منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه ایثار و سلحشوری و امید در جامعه را بیش‌ازپیش تقویت کنیم.

 وی با بیان اینکه همواره باید یاد و راه شهیدان والامقام پاس داشته شود و پیام شهدا منتقل شود، افزود: این حرکت باید به فرایندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان تبدیل شده و هیچگاه نباید متوقف شود.

 حسین‌نژاد برپایی کنگره‌های شهدا را حرکتی ارزشمند و امیدآفرین دانست و توصیه کرد: باید ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه و تبیین آن بین مردم و به‌ویژه نسل جوان صورت بگیرد.

 استاندار خراسان شمالی گفت: چنانچه شاهد جلوه‌های روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده‌ایم، اکنون نیز زنده نگه‌داشتن و تقویت این روحیه سبب ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 وی بر بسترسازی برگزاری کنگره شهدا با شور و قوی‌تر از گذشته تأکید کرد و گفت: امیدآفرینی، پیوست اجتماعی و خدمات‌رسانی، جذب و به‌کارگیری جوانان به‌عنوان موتور محرکه کشور، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی، تولید آثار فاخر فرهنگی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره ها در استان عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان در سال ۱۴۰۴، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یک اصل مهم و اساسی در جامعه است.

 سردار اسماعیل فرجی افزود: آشنایی با فلسفه جهاد در راه خدا، ترویج سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس، ارتباط نسل امروز و نسل دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف این کنگره است.

 وی افزود: برگزاری کنگره شهدا در جهت رشد و تعالی در جامعه اثرگذار خواهد بود.

 

 انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان