آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ساعت ۱۹:۵۸
رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی بجنورد:

صنایع باید از دانشجویان داخل کشور حل مسئله را تقاضا کنند

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی بجنورد گفت: متأسفانه هنوز صنعت احساس نیاز نکرده است که دانشجویان ایرانی می‌توانند نیازها را برطرف کنند و ما باید صنایع را مجبور کنیم که از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویان ایرانی استقبال کنند.
صنایع باید از دانشجویان داخل کشور حل مسئله را تقاضا کنند,

 غلامرضا کاظمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برقراری ارتباط صدرصدی دانشگاه و دانشجو است و در این راستا تمام پتانسیل خود را به خرج داده‌ایم.

 کاظمی افزود: قراردادهای برون‌دانشگاهی با صنعت همچون اداره برق، فاضلاب، مخابرات، آلومینیوم جاجرم و سازمان فنی حرفه‌ای منعقد کردیم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: دانشجویان در قسمت دامپزشکی و گیاهان دارویی به‌صورت عملی وارد شده‌اند و آن‌ها به درآمدزایی رسیده‌اند.

 وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، درمانگاه درجه یک گیاه‌شناسی در سطح استان را دارا است، اظهار کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد در این درمانگاه فعالیت می‌کنند که در ماه اخیر حدود ۳۰۰ میلیون درآمد داشتند.

 کاظمی با بیان اینکه شعار ، هر دانشجو یک مهارت، هر دانشجو یک شغل را در دانشگاه شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در کارخانه خوراک دام، نهاده‌ها را تحلیل کرده و آفت‌زایی و مشاوره را در این کارخانه انجام می‌دهند.

این مسئول افزود: در استان طرحی به نام پایش را عملی کرده‌ایم و به دانشجویان ۱ هکتار زمین با تجهیزات مختلف داده‌ایم که به شیوه علمی بهره‌وری کشاورزی را بالاتر ببرند.

 وی ادامه داد: با این نوع فعالیت‌های ذکر شده در تلاش هستیم دانشجویان را وارد بازار کار کنیم و توانایی‌هایشان افزایش یابد و مهارت یاد بگیرند.

 کاظمی با بیان اینکه ابتدا صنعت باید اعلام نیاز کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع مختلف نامه زده است که دانشجویان را برای رفع مشکلات آنها سوق دهیم خوشبختانه ادارات مختلف پاسخ ما را داده‌اند و قرارداد با آنها منعقد کرده‌ایم.

 وی افزود: متأسفانه هنوز صنعت احساس نیاز نکرده است که دانشجویان ایرانی می‌توانند نیازها را برطرف کنند و ما باید صنایع را مجبور کنیم که از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویان ایرانی استقبال کنند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: خلأ موجود این است که دستگاه‌های تولیدی کشور احساس نیاز کنند و ابتدا این نیاز را از خود دانشگاه‌های داخل ایران برطرف کنند و اگر دانشجویان ما نتوانستند این مشکل را رفع کنند دست نیاز به طرح‌های برون‌دانشگاهی دراز کنند.

 کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق شعار دانشگاه می‌خواهد حل مسئله باشد نه اینکه تنها مدرک بدهد تمام تلاش خود را برای اینکه دانشجویان سطح علمی خود را بالا ببرند به کار گرفته است.

انتهای خبر/د


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان