آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ - ساعت ۱۹:۳۳
مسئول بسیج دانشجویی شیروان :

تربیت مدیران تراز انقلاب‌ از اهداف بسیج دانشجویی است

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان گفت: یکی از آن اهداف بسیج دانشجویی، تربیت مدیران تراز آینده انقلاب اسلامی است.
تربیت مدیران تراز انقلاب‌ از اهداف بسیج دانشجویی است,

علی ساجدی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: اگر امروز ما ۱۶ آذر را گرامی می‌داریم در واقع از رویداد بزرگی یاد می‌کنیم؛ یادی که ذات استکبار ستیزانه دانشجویان ما را به جهان مخابره کند.

ساجدی ضمن تبریک روز دانشجو گفت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در جریان اعتراض استکبارستیزانه دانشجویان، نظامیان سرکوب‌گر رژیم پهلوی وارد دانشگاه تهران شدند و دانشجویان را به تیر بستند که ۳ دانشجو به نام‌های شهید شریعت‌رضوی، شهید بزرگ‌نیا و شهید قندچی در این تیراندازی به شهادت رسیدند.

 ساجدی افزود: ۱۶ آذر در واقع گرامیداشت استکبارستیزی جریان دانشجویی است. اگر کسی بخواهد این را از مراسمات روز دانشجو حذف کند مورد پسند جریان انقلابی دانشجویی نخواهد بود.

وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبری معظم، اولین فریضه دانشجویی آرمان‌خواهی است، آرمان‌خواهی مقابل محافظه کاری است نه واقع گرایی؛ استکبارستیزی از مبانی انقلاب است و آمریکا اَتَم استکبار است.

 ساجدی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته چون فضای حاکم بر کشور، فضای پیشرفت بود،  دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال این بود که مسیر پیشرفت کشور را دچار دست انداز کند.

وی تصریح کرد: در این میان تمام تلاش دشمن این بود که فضای دانشگاه را نیز به سمت فضای سرد، بی‌روح و‌ منجمد ببرد و به جای اتفاقات مهم مثل رویدادهای مهم ‌سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی دانشگاه را به مشغله‌های غیراخلاقی مشغول کند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان، ساده پنداشتن روابط دختر و پسر، سلف‌های مختلط تا آسیب‌های اجتماعی، بی‌تفاوتی نسبت به آینده کشور و ناامیدی دانشجویی را از جمله تلاش‌های دشمن دانست.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انتخابات‌ها لیله‌القدر نظام است، یعنی سرنوشت ۴ ساله‌ پیش‌روی مملکت با همین انتخاب‌ها رقم‌ می‌خورد لذا در این میان یکی از بهترین فضاها از جهت اینکه بتواند کمک‌کند به افزایش مشارکت و شور انتخاباتی، انتخاب عاقلانه و آگاهانه، جریان دانشگاه است.

ساجدی تاکید کرد: در این فضا باید بتوانیم گفتمان سیاسی غیر جناح‌زده، غیر حزبی، غیر شخص‌زده و انقلابی را راه بیاندازیم تا انتخابات خوبی را رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی تمام تلاشش بر این است چند هدف را در حیطه‌های دانشگاهی محقق کند که یکی از آنها تربیت مدیران تراز آینده انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان ادامه داد: این موضوع با ایجاد فرصت‌ها و تجربیات مسئولیتی برای دانشجویان در تشکل‌ها ‌فراهم می‌شود تا با کسب این تجربه‌ها بتوانند در آینده مسائل اساسی کشور، استان و شهرستان را با قدرت حل مسئله،‌ توان تیم‌سازی، بسیج‌کنندگی و جریان‌سازی، حل و فصل کنند.

ساجدی ادامه داد: تلاش بر این است جریان عموم دانشگاه را در معرض نسیم معرفتی، معنوی و فکری ناب انقلاب اسلامی قراردهیم.

وی با اشاره به این‌که بسیج دانشجویی مفتخر به خدمات‌رسانی به صاحبان اصلی این انقلاب یعنی محرومان و مستضعفین است، گفت: ۴۸۰ دانش‌آموز از آموزش‌های اردوهای جهادی، علمی، تربیتی و فرهنگی شهرستان و برگزاری کلاس‌های آموزش مشاغل خانگی اعم از خیاطی، نمددوزی، چرم‌دوزی، گل دوزی برگزار شده است.

ساجدی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیت صحیح فرزند،‌ فرزندآوری، پیشگیری از اعتیاد، احکام بانوان در روستاها و اجرای ۳ اردوی طرح هجرت در ۱ سال اخیر که ۲۱۰ جهادگر به مدت ۱۲۸ روز به اردوهای جهادی عمرانی،‌ علمی، آموزشی و فرهنگی اعزام شده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شیروان ادامه داد: قریب به ۱۵ مدرسه در آستانه مهرماه رنک‌آمیزی، نوسازی و زیبا سازی شده است و ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر و بسته معیشتی توزیع شده است و نشست‌های روشنگرانه و تبیینی با حضور ‌مسئولین کشوری و استانی و اهدا کولر در فصل گرما ‌و بخاری و البسه‌های گرم در فصل سرما در حاشیه شهرستان از اقدامات دیگر است.

 

انتهای پیام/حق‌بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان