آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ساعت ۵:۲۴
سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان:

اصلی‌ترین ابزار دشمن رسانه است

سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان با بیان اینکه دشمن همواره از ابزار تبلیغات منفی بر علیه کشورمان استفاده کرده است، گفت: بنابراین اصلی‌ترین ابزار دشمن رسانه است.
اصلی‌ترین ابزار دشمن رسانه است,

حسین ناهید، سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان با خبرنگارعصراترک اظهار کرد: تکنیک دشمن در زمان اغتشاشات تبلیغات حساب شده‌ای در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام بود و به هر طریق ممکن با شگردهای حساب شده، اخبار منفی را چند باره و از زوایای مختلف و با چند روایت منعکس می‌کرد و اصلی‌ترین ابزار دشمن رسانه بود.
ناهید در خصوص ایجاد کشته‌سازی با محوریت بانوان و قومیت‌ها در اغتشاشات تصریح کرد: بانوان در جامعه ما نقش اساسی دارند بطوری که اگر بشنویم خانمی کتک خورده یا آسیب دیده نسبت به این‌که بگویند آقایی آسیب دیده، واکنش‌ها شدیدتر خواهد بود.
وی درباره قومیت‌ها نیز گفت: قومیت‌ها هم همین‌طور هستند مثلا یک نفر ببیند که در قومیت خودش، یک نفر کشته شده و در جایی دیگر همه ساکت هستند و اتفاقی نمی‌افتد باعث ایجاد اختلال می‌شود لذا بانوان و قومیت‌ها دقیقا مواردی هستند که می‌توان از آن استفاده کرد و چنگگ‌ها را انداخت و جریان را قوی‌تر پیش برد.
وی در خصوص عوامل تاثیرگذار در اغتشاشات سال گذشته ادامه داد: نظر من این است که عده‌ای فریب خورده و عده‌ای بسیار کمی هم در ازای دریافت پول مامور شدند که نظم جامعه را بهم بزنند اما نظام، دولت، مدیران ادارات و حتی کارمندان ادارات نتوانستیم آن حس را به مردم منتقل کنیم که خادم مردم هستیم.
سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان افزود: درحالی که همه مسئولان نظام اعم از رئیس جمهور، نماینده مردم و مدیر فلان اداره همه خادم مردم هستیم، اما گاهی در جامعه مردم خودشان را بی‌پناه می‌بینند مثلا فردی به اداره شهرداری مراجعه می‌کند و حق آن داده نمی‌شود، باعث نارضایتی می‌شود، به دادگاه مراجعه می‌کند و در بروکراسی عجیب این ادارات مخصوصا قوه‌قضائیه گیر می‌کند.
ناهید گفت: به نظر من این نقص‌ها که باعث نارضایتی در جامعه می‌شود ریشه است، یعنی ریشه بی‌اعتمادی و ریشه عدم اطمینان به آینده در مردم ایجاد می‌کند.
این مسئول درباره حضور جوانان در فضای مجازی نیز گفت: جوان‌های خود را رها کرده‌ایم، جوان ما در فضای‌مجازی بی‌پناه است، گویی سربازی را به میان گرگ‌ها بدون سپر و نیزه فرستاده‌ایم و چون مکانی برای تفریحات سالم و امید به آینده فراهم نکرده‌ایم و آموزش خوبی هم داده نشده است و این موضوع چند وجهی است و توصیف این قضیه ساده نیست.
سرپرست دانشگاه پیام نور در انتقاد از آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش چقدر نوجوانان را برای زندگی آماده می‌کند؟ دانش‌آموزان را در قالب دانشجو به دانشگاه تحویل می‌دهد در حالی که یک درخواست ساده نمی‌تواند بنویسد، یا مهارت‌های ساده مانند ارائه درس یا تحقیق را بلد نیست، این جوان با این احساسات و شور و هیجان قبل از دانشگاه رها بوده، اتفاقا همین دبیرستانی‌ها و در این سن درگیر اغتشاشات شدند.
وی ادامه داد: با تغییرات تکنولوژی که ایجاد شده دنیا با چالش همراه شده و فقط ایران نیست، انسان‌ها آماده این همه ارتباط و اطلاع رسانی نیستند، در حالی که دانش سطحی کسب کرده‌اند و فکر می‌کنند بلدند در حالی که چیزی نمی‌دانند، همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند که با یک شعار و اخبار کذب تحریک شوند و ناامیدی هم از لحاظ اقتصادی در کشور ما متاسفانه دامن زده و همه این‌ها با هم نارضایتی را به وجود می‌آورد.
ناهید خاطرنشان کرد: عملا بخش زیادی از نارضایتی را ما در کشور ایجاد می‌کنیم یعنی مردمی که ناراضی هستند و احساس بی‌پناهی می‌کنند خیلی راحت ممکن است جذب آن‌ها شوند در حالی که هدف آن‌ها این نیست و نمی‌دانند که تیشه به ریشه خود می‌زنند.

انتهای خبر/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان