آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ساعت ۲۲:۱۶
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه انقلاب بجنورد:

سکوت رسانه های داخلی، بازار رسانه های دروغین را داغ کرد

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه انقلاب بجنورد گفت: سکوت رسانه های داخلی در ایام اغتشاشات باعث شد بسیاری از جوانان و نوجوانان به سمت رسانه های مجازی رفتند.
سکوت رسانه های داخلی، بازار رسانه های دروغین را داغ کرد,

اعظم السادات افشین فر، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه انقلاب بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در ایام اغتشاشات، فضای مسموم و وحشتی که دشمن در جامعه ایجاد کرده بود باعث کشاندن جوان‌ها و نوجوانی که مستعد پذیرش شایعه بودند به خیابان‌ها شد.

وی ادامه داد: زمانی که فضا متشنج شد، فضای مجازی بهترین وسیله برای انتشار اخباری بود که با انتشار شایعات مختلف و نسبت دادن مسائل منفی به نظام و مسئولان بتوانند در فضای مجازی مخاطب خودش را حفظ کند.

افشین فر اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی رعب و وحشت را برای مردم ایجاد کرد که نظام سقوط می‌کند و همه چیز دست اغتشاشگران می‌افتد که این موضوع باعث شد که مردم تشنه شنیدن اخبار باشند.

این مسئول ابراز داشت: همچنین حضور و فعالیت سلبریتی‌ها در داخل و خارج کشور نیز با توجه به اینکه بسیاری از اخبار توسط آنها اعلام می‌شد، وضعیت جامعه را متشنج‌تر کند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که از مدت‌ها قبل زمینه اغتشاشات آغاز شده بود موضوعات حجاب و بی‌توجهی به این موضوع در شهرهای بزرگ با رویکرد کشف حجاب قابل نمایش بود، که برای رساندن این موضوع به سایر شهرها، نیاز به یک بهانه داشتند.

افشین فر گفت: از طرفی نارضایتی‌های اقتصادی با بی‌تدبیری دولت قبل و آسیب دیدن مردم از لحاظ روانی، در بحرانی کردن وضعیت بی‌تاثیر نبود و با یک فضاسازی که دشمن از خارج کشور ایجاد کرد، باعث شد تا موجی از اعتراض را در داخل رقم بزند.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه انقلاب بجنورد با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان کم سن و سال بیشتر از گروه‌های سنی دیگر آماده ایجاد سرو صدا و اعتراض بودند، گفت: در ایام کرونا و حضور نوجوانان در فضای مجازی انحرافاتی را در افکار نوجوانان ایجاد کرد و زمانی که فضا ایجاد شد، نوجوانانی که نسبت به نظام دارای روحیه پرتنش بودند به خیابان‌ها کشیده شدند.

این مسئول در رابطه با تاثیر رسانه‌ها و مسئولان در ایام اغتشاشات توضیح داد: گفتنی است که یکی از دلایل اغتشاشات در واقع بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به موضوعات بوده که از بیان واقعیت‌ها خودداری کردند و در شرایطی که مردم تحت فشار تحریم‌های اقتصادی زندگی سختی را می‌گذراندند، از رفاه فرزندان و خانواده‌هایشان نمی‌گذشتند.

افشین فر یادآور شد: همچنین گاهی شاهد انتشار اخباری مبنی بر سواستفاده فرزندان مسئولان از بیت المال بوده‌ایم که این عملکردها باعث بدبینی مسئولان شده، از طرفی رسانه‌های داخلی از انتشار اخبار ممانعت می‌کردند که همین قضیه باعث شد تا مردم به سمت اخبار جعلی و دروغین رسانه‌های غربی منحرف شوند.

وی ابراز داشت: این در حالی بود که سکوت رسانه‌های داخلی در این موضوع باعث شد تا جایگاهی که در بین مردم داشتند را از دست بدهند و خیلی از جوانان و نوجوانان به سمت رسانه‌های مجازی رفتند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه انقلاب بجنورد خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط کشور خیلی به هم ریخته شد، رسانه‌های داخلی آگاه شدند که به جای سانسور کردن اخبار، باید آن دروغ‌ها را تحلیل و رسوا می‌کردند، اما این اتفاق خیلی دیر رخ داد و رسانه‌ها در این موضوع به خوبی عمل نکردند.

این مسئول بهترین راه حل برای برون رفت از این شرایط و تلاطم‌های اجتماعی را در درجه اول خدمت صادقانه مسئولان به مردم عنوان کرد و گفت: امکاناتی که داریم باید بدون تحریف واقعیت در اختیار مردم بگذاریم، زیرا زمانی که مردم واقعیت‌ها را ببیند، انتظاراتشان را با واقعیت‌ها تطبیق می‌دهند.

 

انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان