آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ساعت ۱۹:۱۳
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

پرستاران، کارکنان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان‌اند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: کادر پرستاری به‌عنوان کارکنان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان توانسته‌اند در طول حوادث تلخ‌وشیرین تاریخ همچون کرونا و حضور در خط مقدم جبهه را به بهترین نحو به اثبات برسانند.
پرستاران، کارکنان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان‌اند,

اعظم‌السادات فخر نبی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: علت نام‌گذاری میلاد حضرت زینب (س) به نام روز پرستار این است که حضرت زینب پرستاری امام‌زمانش حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام و دیگر بیماران و مصیبت‌زدگان اهل‌بیت را برعهده داشت.

وی ادامه داد: همچنین این که حضرت زینب (س) رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به‌خوبی انجام داد و از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

فخر نبی اضافه کرد: با نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به‌روز پرستار در واقع هدف این بوده که از مقام و شخصیت والای حضرت زینب (س) تجلیل و در واقع از ویژگی‌های این بانو در جامعه الگوبرداری انجام شود، همچنین روحیه زینب گونه در بین پرستاران تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه یک پرستار الگو باید نسبت به کاری که انجام می‌دهد متعهد باشد و وجدان کاری داشته باشد، ادامه داد: علاوه بر این روحیه‌ای قوی و مبارز، توجه به بیماران، صبر و بردباری، رعایت بهداشت و داشتن نظم و دقت در انجام امور از دیگر ویژگی‌های این قشر زحمت‌کش است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: سختی و فشار کاری فراوان، کم‌خوابی، استراحت کم از پایه‌های ثابت این حرفه است، اما در کنار آن مواجه‌شدن به‌صورت مستقیم با یک ویروس و بیماری‌های مختلف می‌تواند سلامتی خود فرد و خانواده‌اش را تهدید کند که در ایام بیماری کرونا تعداد زیادی از این عزیزان را از دست دادیم.

فخر نبی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در جهت برقراری و حفظ سلامت در جامعه، اهمیت جایگاه پرستار در طراز اول قرار دارد و این یعنی اگر پزشکان و جراحان کار خودشان را برای بیمار به بهترین شکل ممکن انجام دهند؛ اما آن بیمار پرستاری نشود به طور غالب کار آن پزشک یا جراح عالی‌قدر بی‌فایده خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه هستند که لباس خدایی بر تن دارند، آنان حمایت و پشتیبانی جامعه را می‌خواهند و خواهان ارج‌نهادن جامعه به جایگاه واقعی خود هستند.

فخر نبی یادآور شد: در مسیر تاریخ، پرستاری همپای پزشکی در خدمت انسان‌ها بوده و به‌تدریج، این دو در قالب علم پیشرفت کرده‌اند و در زمان‌های بحرانی، مانند حوادث طبیعی و جنگ‌ها، خدمات شایان توجهی انجام داده‌اند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اضافه کرد: کادر پرستاری به‌عنوان کارکنان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان توانسته‌اند در طول حوادث تلخ‌وشیرین تاریخ همچون مقابله با پاندمی‌های جهانی و حضور در خط مقدم جبهه‌های جنگ، نقش مثال‌زدنی و قابل‌ستایش خود را به بهترین نحو به اثبات برسانند.

وی گفت: پرستارانی که تلاشگری و سخت‌کوشی آنها در فرهنگ ملی کشور ما، با اسوه صبر و استقامت بانوی گران‌قدر حضرت زینب (س) توصیف و شناخته می‌شود و شیوع جهانی ویروس کرونا و تلاش شبانه‌روزی پرستاران در کنترل و درمان آن، تنها بخش کوچکی از نقش ایشان در نجات جان انسان‌ها و کاهش درد و رنج بیماران است.

 

انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان