آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ساعت ۲۱:۲۷
معاون راهداری خراسان شمالی:

حفاظت جاده چمن بید-جنگل گلستان در برابر سیلاب نیازمند دیوار ساحلی است 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: حفاظت از جاده چمن بید-جنگل گلستان در برابر سیلاب نیازمند وجود دیوار ساحلی بود که به علت کمبود اعتبارات این سازه ساخته نشده است.  
حفاظت جاده چمن بید-جنگل گلستان در برابر سیلاب نیازمند دیوار ساحلی است ,

حامد معروف، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، در زمینه بررسی علل موثر بر اتفاق تخریب جاده چمن بید-جنگل گلستان به طول ۳۰۰ متر و از بین رفتن زیرسازی این جاده به طول ۵۵۰ متر در بروز سیلاب اخیر اظهار کرد: عللی در بروز این اتفاق نقش مهمی داشتند.  

معروف گفت: در نیمه نخست امسال، اداره کل هواشناسی استان از پیش بینی بارندگی‌های خارج از نرمال در فصول پاییز و زمستان امسال در سطح استان خبر داد که در همین راستا، این اداره کل برنامه بازگشایی دهانه پُل‌های جاده‌ای و پاکسازی بستر ابنیه فنی از وجود رسوبات را در دستور کار قرار داد که از یک ماه گذشته این اقدام آغاز شده است.  

با این وجود، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محدوده محور چمن بید-جنگل گلستان که مسیری سیل خیز است، در سال ۹۲ مطالعه‌ای در محدوده جنگل گلستان در استان به منظور بهسازی و تعریض این جاده انجام شد که پس از آن، ساخت دیواری بتنی در این محدوده برای ایجاد مانعی در برابر ورود سیلاب‌های احتمالی به حریم جاده در دستور کار شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.  

این مسئول گفت: با وجود گذشت سال‌ها، به علت کمبود اعتبارات این دیوار بتنی ساخته نشد و تمرکز فقط بر تکمیل تعریض و چهار بانده کردن محور جاده‌ای بجنورد-جنگل گلستان بوده است.  

در عین حال، وی انباشت رسوبات در بستر رودخانه مجاور جاده چمن بید-جنگل گلستان همچنین انحراف مسیر این رودخانه به سوی جاده اصلی را از دیگر علل موثر بر تخریب این جاده عنوان کرد و گفت: انجام لایروبی این رودخانه و اصلاح مسیر آن باید با کمک شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شود که در دست اقدام است.  

در عین حال، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در خاتمه بر لزوم توسعه اجرایی عملیات آبخوان داری و آبخیزداری در شهرستان‌های گرمه و سملقان در حاشیه جاده اصلی نیز تاکید کرد.  

معروف همچنین گفت: حفظ و ایمن سازی تمامی جاده‌های استان از اتفاق سیلاب به اجرای همزمان اقداماتی از جمله ایجاد موانع بتنی در حاشیه جاده‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و توسعه اقدامات آبخیزداری بستگی دارد.  

انتهای خبر/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان