آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ - ساعت ۱۶:۵۳
اهم اخبار اجتماعی؛

تجمع دانش‌آموزان در حمایت از کودکان غزه

بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سومین روز از آبان به تجمع بزرگ دانش‌آموزان تهرانی در حمایت از کودکان غزه، غربالگری هپاتیت B و C، ایدز و سیفلیس برای اهداکنندگان خون، تولید بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان،ایران رتبه اول علمی منطقه و کاهش مرگ و میر مادران باردار به کمتر از یک درصد پرداخته است.
تجمع دانش‌آموزان در حمایت از کودکان غزه,

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا،  سومین روز از آبان ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تجمع بزرگ دانش آموزان تهرانی در حمایت از کودکان غزه و فلسطین

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، تجمع دانش‌آموزان در حمایت از کودکان غزه و فلسطین با مشارکت ۲۰ هزار نفری دانش آموزان و با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مقامات استان تهران برگزار شد.دانش آموزان حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی علیه رژیم غاصب اسرائیل، جنایات این رژیم را محکوم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید .

غربالگری هپاتی B و C، ایدز و سیفلیس برای همه اهداکنندگان خون انجام می‌شود

دکتر عباداله سالک مقدم معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: به منظور حفظ سلامت خون، تمامی اهداکنندگان خون به صورت اجباری برای عوامل عفونی هپاتیت B و C، ایدز و سیفلیس غربالگری می‌شوند.ادامه این مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید.

تولید بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور

عباس جمالی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با بیان اینکه هیچ‌گونه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگانی در گله‌های مادر مشاهده نشده است، گفت: بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور تولید شده تا مرغداران آن را به جوجه‌ها و گله‌های مادر تزریق کنند.ادامه خبر اختصاصی را اینجا بخوانید.

هشت هزار دوربین البسه پلیس آنلاین است

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در آیین الحاق تجهیزات زمینی و هوایی به یگان‌های فراجا با بیان اینکه هشت هزار دوربین البسه پلیس اکنون به صورت برخط فعال است، گفت: پلیس اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه در اختیار دارد که از این تعداد فقط هشت هزار دوربین آنلاین بوده و باقی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید

ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد/ لزوم همتاپروری و نسل‌سازی در دانشگاه‌ها

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست نخبگان تحقیقات علمی با موضوع نقش اخلاق در سلامت و مرجعیت علمی، با اشاره به رتبه نخست علمی ایران در منطقه، بر لزوم همتاپروری و نسل‌سازی در دانشگاه‌ها و آموزش کار تیمی در نسل جوان، تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

افزایش چند برابری شهریه دانشجویان مورد تایید معاونت آموزشی نیست

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش چند برابری شهریه دانشجویان شهریه ‌پرداز دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیست، گفت: افزایش شهریه برای دانشجویان فعلی باید به صورت متعارف، پلکانی و با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان هر دانشگاه انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید . 

قوه قضاییه و وزارت دادگستری در تدوین لایحه جامع وکالت از نظرات وکلا استفاده کنند

حسین طالع رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا و درباره اظهارات امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با موضوع در دست تهیه بودن «لایحه جامع وکالت» ،گفت: قوه قضاییه و وزارت دادگستری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در قانونگذاری از نظرات کانون‌های وکلای دادگستری استفاده کنند. ادامه این گفت وگوی اختصاصی را اینجا بخوانید.

توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال

علیرضا عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال خبر داد و گفت: بخش تحقیقات داروسازی سها در تلاش است محصولات جدیدی در شاخه مکمل و فرآورده‌های طبیعی و سنتی را به سبد محصولات خود اضافه کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مرگ و میر مادران باردار به کمتر از یک درصد رسیده است/ ایران جزو سه کشور پیشرو

محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در اولین کنگره تخصصی چالش های بالینی زایمان گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار در کشور به ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش یافته که کمتر از یک درصد آمار جهانی (۲۰۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده) بوده و این دستاورد با تلاش متخصصان زنان و زایمان محقق شده است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

 

 

اسامی ابر بدهکاران بانکی به سازمان بازرسی اعلام شود

سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی، انتشار فصلی اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان غیرجاری در شبکه بانکی همچنین اعلام اسامی بدهکاران تسهیلات کلان غیرجاری به دبیرخانه هیات موضوع ماده (۶) قانون «ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» خواستار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سلامت زنان در گرو تغذیه سالم؛ چهار دوره تاثیرگذار زندگی بانوان کدام است؟

سلامت زنان به عنوان نیمی از جامعه و نیروی مولدی که نسل آینده را از نظر جسمانی و روحی پرورش می دهند، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ آنان در طول زندگی خود چهار دوره حیاتی را پشت سر می گذارند که تامین سلامت این قشر برای داشتن جامعه سالم ضروری است.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

آماده باش امدادگران هلال‌احمر در هفت استان

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، امدادگران هلال‌احمر در هفت استان کشور به حالت آماده‌باش درآمدند. ادامه این خبر را اینجا بخوانید.


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان