آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ساعت ۲۲:۴۰
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خبر داد:

اتخاذ تصمیمات مؤثر برای ساماندهی امور عشایر استان

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از اتخاذ تصمیمات مؤثر برای بهبود وضعیت عشایر خراسان شمالی در مناطق مراوه‌تپه خبر داد.
اتخاذ تصمیمات مؤثر برای ساماندهی امور عشایر استان,

به گزارش عصراترک، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در حاشیه شورای عشایری بسیج در استان گلستان اظهار کرد: در این شورا که با حضور فرماندهان سپاه، جانشین فرماندهان سپاه در امور اقشار، مسئولین اقشار بسیج، معاونین سیاسی استاندار  دادستانان مراکز دو استان، مدیران کل امور عشایری و منابع طبیعی، دامپزشکی، شرکت غله، جهاد کشاورزی و شرکت نفت دو استان گلستان و خراسان شمالی برگزار شد مصوبات خوبی برای ساماندهی وضعیت جامعه عشایری دو استان تصویب شد .

سردار فرجی تشکیل دو کارگروه تخصصی برای بررسی مشکلات دخل و تصرف در ایل راه‌ها و همچنین بررسی راهکارهای جلوگیری از تخریب و آسیب‌رسانی به ابنیه و منازل عشایری در مراوه‌تپه را از مصوبات این جلسه نام برد.

وی افزود: در این شورا همچنین مقرر شد ایلراه‌ها مرمت شود و وضعیت درمانی و سلامت جامعه عشایری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین با مساعدت و همکاری دادستان مرکز استان گلستان مقرر شد حکم تخریب ابنیه عشایری اجرا نشود .

سردار فرجی گفت: همچنین در این جلسه موضوع سوخت، سهمیه آرد و آغاز زمان کوچ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سهمیه سوخت از ۱۲۵ لیتر به ۲۵۰ لیتر افزایش یابد .

وی اظهار داشت: سهمیه آرد نیز از ۹ کیلوگرم به ۱۵ کیلوگرم ببه‌ازایاعضای خانوار افزایش یافت.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین تصمیم بر این شد کوچ عشایر استان به مناطق قشلاقی از ۱۰ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال عشایر خراسان شمالی در منطقه مراوه‌تپه حضور داشته باشند.

انتهای خبر/گ

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان