آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ساعت ۱۹:۱۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

۵۵۰۰میلیارد ریال طرح آبرسانی خراسان‌ شمالی در حال اجرا است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح‌ مختلف آبرسانی به روستاهای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن(ع) سپاه در حال اجرا است که تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 ۵۵۰۰میلیارد ریال طرح آبرسانی خراسان‌ شمالی در حال اجرا است,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی رشیدی+آبرسانی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: سپاه استان ۱۸ روستا را از آب پایدار بهره‌مند کرده است و اکنون ۱۵ پروژه آبرسانی در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان در دست اجرا است.

وی افزود: اکنون پروژه آبرسانی به ۵۰ روستا با مشارکت خیر در سطح استان رو به اتمام است همچنین انعقاد قرارداد آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر در سطح استان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تکمیل آبرسانی به چهار مجتمع روستایی پایین دست «شیرین دره»، «کهنه جلگه»، «پرسه سو» و «زیدرسرانی» در استان نیز از دیگر طرح‌های آبرسانی است که توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه در استان برای تأمین آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان استان از محل منابع تنش آبی، یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ به استان تخصیص یافته است، گفت: این اعتبار در شهرهای استان برای اجرای پروژه‌های حفر چاه و تامین آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان هزینه شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌ها برای تأمین آب مورد نیاز شهروندان بجنورد اظهار کرد: با اجرای طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه بجنورد به پتروشیمی، چاه‌هایی که در این مجموعه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسته و خاموش می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درخصوص طرح انتقال پساب پتروشیمی افزود: طرح مزبور امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و برداشت آب از منابع زیرزمینی در این صنعت متوقف خواهد شد.

وی گفت: برای تأمین آب آشامیدن مورد نیاز شهروندان بجنورد قرار است ۱۳ حلقه چاه در منطقه پلنگ‌دره در محدوده پتروشیمی خراسان حفر شود، با بهره‌برداری از این چاه‌ها، منابع آبی با کیفیت کارستی در مدار مصرف شهروندان قرار می‌گیرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: اکنون هفت حلقه چاه در پلنگ‌دره حفر شده است که تجهیز و استفاده از منابع این چاه‌ها در دست پیگیری است، حفر چاه‌ها در این نقطه از بجنورد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون در این زمینه ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است که همین جمعیت زیاد اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است و رسیدگی به این جوامع چرخ استان را هم خواهد چرخاند.

۸۵ درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تأمین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسوولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تأمین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان