آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - ساعت ۲۲:۵۴
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات:

آسمان کشور تا پایان هفته بارانی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بانفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما رخ می‌دهد.
آسمان کشور تا پایان هفته بارانی است,

به گزارش عصر اترک، به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بانفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما رخ می‌دهد.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲ آبان‌ماه) و فعالیت آن تا پایان هفته جاری در ایران خبر داد.

 

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (اول آبان‌ماه) در هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 

وی در ادامه گفت: سه‌شنبه (۲ آبان‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در شمال خوزستان و استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران و برخی مناطق آذربایجان غربی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

ضیاییان اضافه کرد: چهارشنبه (۳ آبان‌ماه) بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در نیمه شمالی خوزستان و استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بانفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما رخ می‌دهد.

 

وی افزود: پنجشنبه (۴ آبان‌ماه) در زاگرس مرکزی، برخی نواحی شرق و جنوب کشور رگبار باران، گاهی وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت. جمعه (۵ آبان‌ماه) بارش در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

 

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ آبان‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، از بعدازظهر افزایش باد و شب افزایش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۳ آبان‌ماه) نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی امروزوفردا (۱ و ۲ آبان‌ماه) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

انتهای خبر/

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان