آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ساعت ۱۸:۴۳

دلیل عدم اجرای سند تحول در مدارس چیست؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، به دلیل نبود راهنمای جامع و شفاف است.
دلیل عدم اجرای سند تحول در مدارس چیست؟,

به گزارش عصراترک به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ضمن ابزار همدردی با مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی، اظهار کرد: فقدان نظام انگیزشی و نداشتن کاربست راهبردی از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز ما هست.

وی با ارائه پژوهش دو ساله در حوزه پیاده‌سازی سند تحول در مدارس، افزود: عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، به دلیل نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی بررسی به شاخص‌های راهبردی و عملیاتی رسیده‌ایم.

محبی با ارائه مدل مطرح شده، گفت: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه‌های تحولی و مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی، به هشت بُعد آموزش و پرورش دست یافته ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم‌انداز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خروجی این الگو با دو دسته گروه کنش‌گرا (خانواده، مؤسسات آموزشی، مساجد و ...) و راهبردگرا (کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش‌آموز، معلم)، مدرسه با مؤلفه‌های پژوهندگی، خود ارتقادهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می‌داند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی‌سازیی برنامه‌ها باشد، مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.

در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایان پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان