آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۹ - ساعت ۲۲:۳۴

۴۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان‌شمالی اهدا شد

۴۲۲ سری جهیزیه همزمان با ۱۹ مهرماه سالروز سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی طی آیینی در مصلای بجنورد و با حضور مسوولان استانی بین نوعروسان کمیته امداد توزیع شد.
۴۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان‌شمالی اهدا شد ,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: در مجموع ۱۳۸ سری جهیزیه توسط کمیته امداد و ۲۸۴ سری آن نیز با مشارکت سپاه تامین شد.

مجید الهی راد تصریح کرد: هر سری جهیزیه شامل اقلام یخچال فریزر، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباس شویی است که به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه حدود ۳۰۰ میلیون ریال است، افزود: این جهیزیه ها از تولیدات داخل تامین شده و در مجموع ۱۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای این امر هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: سهم زوج های جوان شهرستان شیروان ۶۷ سری، فاروج ۱۴ سری، اسفراین ۶۶، جاجرم ۱۴، بخش جرگلان ۴۳، شهر راز ۳۴، شهرستان مانه و سملقان ۳۶، شهر لوجلی ۲۰، شهرستان بام و صفی آباد ۹، گرمه چهار و شهرستان بجنورد نیز ۱۱۵ سری جهیزیه است.

وی با اعلام اینکه این نهاد از ابتدای امسال در مجموع ۹۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت حمایت این نهاد در استان اهدا کرده است، افزود: کمیته امداد به تمامی نوعروسان تحت حمایت در راستای تسهیل در امر ازدواج مددجویان پنج قلم کالا اساسی را به عنوان جهیزیه اهدا می کند و تاکنون هیچ نوعروسی بدلیل نداشتن جهیزیه از ازدواج بازنمانده است.

۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند.

۶۶ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد استان در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان