آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ساعت ۲۲:۳۰
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان:

۹۰۰۰ کارگر ساختمانی در خراسان شمالی بیمه هستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: : در استان ۱۷ هزارکارگر ساختمانی وجوددارد که ۹هزار و ۱۰۰ نفر از آن‌ها بیمه کارگری شده‌اند و ۷هزار کارگر بعد از اعلام قانون جدید در تامین اجتماعی حوزه ساختمانی بیمه می‌شوند.
۹۰۰۰ کارگر ساختمانی در خراسان شمالی بیمه هستند,

مهدی اسلام خواه، مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهارکرد: در استان ۱۷ هزارکارگرساختمانی است که ۹هزار و ۱۰۰ نفر از آن‌ها بیمه کارگری شده‌اند و ۷هزار کارگر بعد از اعلام قانون جدید در تامین اجتماعی حوزه ساختمانی بیمه می‌شوند.
وی ادامه داد: در خصوص کارت مهارت کارگران ساختمانی نیز که لازمه بیمه شدن کارگر است طی برنامه ریزی‌های انجام شده کارها آماده شده است که مابقی کارگرانی که کارت ندارند، کارت مهارت خود را می‌توانند از فنی حرفه‌ای دریافت کنند.
اسلام خواه افزود: با تاکید استاندار، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان ملزم به ایجاد مکانی مناسب برای ساماندهی کارگران روز مزد سرگذری هستند.
وی بیان کرد: حدود یک سال ونیم است که در شهرستان شیروان، مکانی برای کارگران آماده شده است، برای سایر شهرستان‌ها از شهرداری‌های مربوطه در حال پیگیری هستیم که مکانی مناسب را اتخاذ کنند، در بعضی از شهرستان‌ها به زودی مکانی برای کارگران مهیا می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه شهرداری بجنورد طی سالیان قبل مکانی برای ساماندهی کارگران در بجنورد فراهم کرده بود، افزود: بنا به دوری مسافت و هزینه بالا رفت و آمد کارگران به آن محل، این مکان لغو شد که مجددا شهرداری باید مکان مناسبی را اتخاذ کند.
اسلام خواه گفت: در اکثر شهرستان‌ها قطعه زمین مناسب در قسمت شهرداری متوقف شده است که طبق جلساتی که با شهرداری‌ها داشتیم، مسئله باید در خود شهرداری‌ها حل و فصل بشود و به نتیجه نهایی برسند.

انتهای خبر/د


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان