آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ساعت ۴:۱۵
دبیر  بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی:

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره آیینی و سنتی فردا برگزار می‌شود

دبیر  بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: اختتامیه بیست و یکمین جشنواره آیینی و سنتی فردا در بجنورد برگزار می‌شود.
 اختتامیه بیست و یکمین جشنواره آیینی و سنتی فردا برگزار می‌شود,

به گزارش خبرنگار عصراترک، احمد جولایی، دبیر  بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی بخش دانشجویی و عروسکی خراسان شمالی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان اظهار داشت: جشنواره از سوم مهر ماه آغاز شد و تا فردا ۱۱ مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: شعار این دوره از جشنواره «آیین، سنت، سرمایه ملی» است، زیرا سرمایه ملی یک امر عادی نیست و باید از این سرمایه غافل نشویم.

جولایی بیان داشت: ایران دارای یک رنگین کمان زیبا از اقوام، عقاید و زیست بوم‌هایی که در کنار ساحل، جنگل، کوه و دشت‌ زندگی می کنند و هر کسی به تناسب موقعیت جغرافیایی باورهایی دارد.

وی اضافه کرد: ما جزو ملت‌های بزرگ جهان با چندین هزار سابقه درخشان در فرهنگ و تأثیرگذاری هستیم.

جولایی گفت: بیست و یکمین دوره این جشنواره را از حالت متمرکز خارج کردیم و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری که باید هر چیزی در جای خود قرار بگیرد برای رسیدن به عدالت فرهنگی، باتوجه به تنوع هر بخش به اهلش سپرده شد.

جولایی افزود: تقسیمات به این صورت انجام شد که برای اجرای عدالت فرهنگی، جشنواره برای استان‌های مختلف جانمایی شد که هر بخش در هر  استان پیگیری و اجرایی شود.

این مسئول یادآور شد: این جشنواره در پنج استان آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی، استان مرکزی و تهران در حال برگزاری است.

جولایی گفت: بخش تئاتر دانشجویی و هنرهای عروسکی در خراسان شمالی، بخش نمایش‌نامه‌نویسی در استان آذربایجان شرقی، بخش تعزیه خوانی در استان مرکزی، بخش صحنه ای و بین الملل در استان گلستان برگزار شد.

این مسئول گفت: جشنواره آیین های سنتی دو سالانه است و متولی این جشنواره در این مدت زمان ۲۴ ماهه برنامه ریزی ها را انجام می دهد.

جولایی بیان داشت: در مجموع ۸۷۱ هنرمند در گستره کشور مشغول به فعالیت هستند، که از این تعداد ۲۲ کشور خارجی متقاضی حضور در جشنواره بودند که باتوجه به بعد مسافت و هزینه های بالا حضور برخی کشورها مقدور نبود اما شرایط شرکت برخی از کشورها فراهم شد.

انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان