آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ساعت ۱۹:۳۳
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و احتمال افزایش بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه می‌شود افراد، به ویژه سالمندان بالای 65 سال، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های کلیوی، کبدی و قلبی_ عروقی، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افراد مبتلا به چاقی و آسم واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند,

به گزارش عصراترک، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فلوریا انفرادی، مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا به ویژه برای مادران باردار توصیه می‌شود، افزود: مادران باردار در 3 ماهه اول و دوم بارداری باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.
وی یادآوری کرد: آنفلوآنزا بیماری است که در دوران بارداری می تواند شدن زیادی داشته باشد و سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد و یکی از مزیت های تزریق واکسن در دوران بارداری، ایمن بودن نوزاد تا 6 ماه پس از تولد است.
 انفرادی با بیان اینکه اکنون واکسن در داروخانه های سطح شهر موجود است و افراد می توانند آن را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: توصیه می شود فقط افراد بالای 18 سال و غیرباردار، نوع ایرانی واکسن را دریافت کنند که از سال 1400 وارد بازار شده و اثربخشی خوبی دارد.
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در کودکان بالای 6 ماه تا 2 سال و 2 تا 5 سال (چنانچه به مهد کودک می روند) واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
وی بیان کرد: در کودکان زیر 8 سال در اولین تزریق واکسن نیاز است که دو روز اصلی و یادآوری تزریق شود، تزریق دو دوز نیز مطابق با بروشور واکسن انجام شود.
انفرادی به بالا بردن قدرت سیستم ایمنی به عنوان عاملی مهم در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا یاد و عنوان کرد: تغذیه مناسب، خوردن میوه و سبزیجات، داشتن خواب کافی در شبانه روز و فعالیت بدنی مناسب می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

انتهای خبر/د


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان