آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۲ - ساعت ۲:۲۷
معاون جهاد کشاورزی استان:

۵۸۲ راس اسب ترکمن خراسان‌‌شمالی شناسنامه‌دار می شوند

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: طرح شناسنامه ژنومیک ۷۰ راس اسب نریان و ۵۱۲ راس اسب مادیان ژنوتایپینگ استان در دست اقدام است.
۵۸۲ راس اسب ترکمن خراسان‌‌شمالی شناسنامه‌دار می شوند,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، مهدی شکاری، معاون جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی اظهارکرد: طرح شناسنامه ژنومیک ۷۰ راس اسب نریان و ۵۱۲ راس اسب مادیان ژنوتایپینگ استان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه صدور شناسنامه از پیش شرط‌های صادرات اسب است، گفت: اسب‌ها قبل از صادرات باید در سامانه جامع هویت دام کشور به ثبت برسند و این امر نیازمند شناسنامه‌دار شدن اسب‌ها است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: اسب‌ها در این طرح چیپ‌گذاری می‌شوند و بعد از نمونه‌برداری برای بررسی هویت به‌ آزمایشگاه ارسال خواهد شد که تمامی این اقدامات برای اسب داران رایگان است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود یک‌هزار سر اسب اصیل ترکمن این استان به عنوان قطب نگهداری این حیوان نجیب در شمال شرق کشور شناسنامه‌دار شده‌ است.

شکاری بیان کرد: حدود ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دولت برای حمایت از اسب اصیل ترکمن برای دریافت مجوز صادرات از گمرک خراسان‌شمالی تخصیص یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جدای از صدور مجوز صادرات اسب از گمرگ استان، اقدامات موثری نیز برای هویت بخشی و صدور شناسنامه اسب اصیل ترکمن خراسان‌شمالی انجام شده است.

انتهای خبر/د


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان