آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ساعت ۱۸:۴

عشایر خراسان شمالی ۴۵۰ دستگاه پنل خورشیدی دریافت کردند

معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ۴۵۰ پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی در دولت سیزدهم با همکاری شرکت توزیع نیروی برق بین عشایر استان توزیع شد.
عشایر خراسان شمالی ۴۵۰ دستگاه پنل خورشیدی دریافت کردند,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایرنا مهدی خانی اظهار کرد: عشایر برای تامین هر دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی،۱۲ میلیون ریال اعتبار هزینه می کنند که معادل ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز این تجهیز است و مابقی این اعتبار به وسیله دولت تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین هر دستگاه پنل های خورشیدی ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار تامین کرده است خاطرنشان کرد: برای تامین این تعداد پنل خورشیدی، ۵۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بر این اساس تاکنون ۸۵۰ خانوار عشایری کوچ رو در استان از مزایای پنل خورشیدی بهره مند شده اند.

وی افزود: چهار هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری در استان کوچ رو هستند که ۸۵۰ خانوار پنل خورشیدی دریافت کردند و سه هزار و ۵۵۰ خانوار دیگر در انتظار دریافت هستند.

معاون توسعه وامور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تا با مشارکت و همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان به تامین پنل های خورشیدی برای عشایر استان سرعت دهیم.

عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان