آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ساعت ۱۹:۳۵

توصیه های بهداشتی در هوای آلوده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان در ۲۸ شهریور، نکاتی را برای حفظ سلامتی مطرح کرد.
توصیه های بهداشتی در هوای آلوده ,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی، محمدرضا اکبری اظهارکرد: ضروری است که در هوای آلوده از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک‌ها، دویدن در فضای آزاد پرهیز شود و شهروندان از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در خانه نیز شدت فعالیت‌های خود را کاهش دهید، افزود: این توصیه برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران قلبی_عروقی و تنفسی تاکید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدن شامل میوه و سبزیجات مصرف و از مصرف غذاهای چرب و فست‌فودها و همچنین غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

اکبری با بیان این که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این شرایط باید افزایش یابد، عنوان کرد: از اقداماتی مانند، سرخ کردن غذا، جاروکشیدن، روشن کردن عود و سایر اقداماتی که موجب آلودگی هوای خانه می‌شود خودداری کنید.

وی اضافه کرد: دریافت غذاها و مواد مغذی که التهاب را کاهش می‌دهند در کنار دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدن‌های غذایی می تواند به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق هوای آلوده کمک کند.

وی موارد زیر را نیز مورد تاکید قرار داد:

عدم استفاده از دخانیات.

کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی وپرهیز از سفرهای غیر ضروری.

 خود داری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می­شود، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.

خودداری از خروج غیرضروری از منزل.

انتهای خبر/

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان