آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ - ساعت ۱۸:۳۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

خانه‌های بهداشت خراسان شمالی ۲۳۰ نیروی بهورز کمبود دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در خراسان شمالی ۴۵۶ بهورز در ۳۱۸ خانه بهداشت استان مشغول به ارائه خدمت هستند و ۲۳۰ پست بهورزی در استان بلاتصدی است.
خانه‌های بهداشت خراسان شمالی ۲۳۰ نیروی بهورز کمبود دارند,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه بهورزان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی هستند، اظهار داشت: فعالیت‌های بهورزان در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت نقش حیاتی دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت بهورزان تأثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه دارد، ادامه داد: بهورزان شاغل در خانه بهداشت‌های روستایی در خط مقدم خدمات‌رسانی هستند و تمام خدمات را در مناطق محروم ارائه می‌کنند.

اکبری اضافه کرد: در حال حاضر در استان خراسان شمالی ۴۵۶ بهورز در ۳۱۸ خانه بهداشت استان مشغول به ارائه خدمت هستند و ۲۳۰ پست بهورزی در استان بلاتصدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: باتوجه‌به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم، ۵۹ بهورز برای فعالیت در خانه بهداشت روستایی استان جذب شدند؛ اما همچنان با کمبود این نیروها مواجه هستیم.

این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه‌به عدم جذب نیروی بهورزی در سال‌های اخیر، خراسان شمالی با کمبود این نیرو در خانه‌های بهداشت مواجه است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون، سلامت مادران و کودکان، آمایش سلامت، کمک‌های اولیه و درمان‌های ساده علامتی و... از جمله خدماتی است که بهورزان ارائه می‌کنند.

اکبری تصریح کرد: بهورز، ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی اولیه بهداشتی، درمانی در محیط روستاها است که در خانه بهداشت فعالیتی مستمر دارند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابراز داشت: حوزه فعالیت یک بهورز تنها محدود به خانه بهداشت نیست، بلکه «ده گردشی» برای سرکشی و اطمینان از سلامت روستاییان و رفتن به روستاهای اقماری از حوزه‌های فعالیت این پیام‌آوران سلامت است.

وی یادآوری کرد: بهورزان در حوزه غربالگری و اطلاع‌رسانی در شیوع اپیدمی‌ها نیز وظیفه مهمی را به دوش دارند.

 

انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان