آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ساعت ۲۰:۱۴
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ شمالی:

۴۰ میلیارد ریال برای حذف مدارس کانکسی خراسان‌ شمالی تخصیص یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ شمالی گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای حذف سه مدرسه کانکسی در قالب طرح "شهید پناهی" در استان تخصیص یافت.
۴۰ میلیارد ریال برای حذف مدارس کانکسی خراسان‌ شمالی تخصیص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+نوسازی مدارس+مدارس کانکسی+امین فلاح‌ کوشکی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، امین فلاح‌کوشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، اظهار کرد: با این اعتبار یک مدرسه در شهرستان شیروان و ۲ مدرسه نیز در مانه و سملقان با زیربنای هر یک ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: اکنون ۳۱ مدرسه کانکسی در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد سه مدرسه شرایط حذف فوری و ساخت بنا را دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی یادآور شد: طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس سنگی و کانکسی است و مدارس کانکسی که هم سیار و بیش از ۱۱ دانش آموز داشته باشد را شامل می‌شود.

فلاح کوشکی با بیان اینکه در خراسان شمالی یک هزار و ۵۴۶ فضای آموزشی وجود دارد، گفت: امسال نیز ۲۸ طرح آموزشی در قالب ۱۶۰ کلاس درس با زیر بنای ۲۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع و هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: با نگاه ویژه دولت اکنون سرانه فضای آموزشی در این استان پنج متر و ۲۸ سانتی مترمربع است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان