آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ساعت ۱۷:۳
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی:

قراردادهای آبرسانی به ۳۶۷ روستای استان امضا شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: قراردادهای اجرای عملیات آبرسانی به 367 روستای استان با قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی امضا شدند.
قراردادهای آبرسانی به 367 روستای استان امضا شدند,

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک درباره تأمین آب پایدار مناطق شهری و روستایی استان اظهار کرد: به‌طورکلی، در شرایط کنونی، 99 درصد از مساحت خراسان شمالی درگیر خشکسالی است که 92.5 درصد آن دارای خشکسالی نسبتاً شدید و شدید است.

رشیدی گفت: در حال حاضر تمامی سدهای استان فقط 15 درصد آب ذخیره شده در مخازن خود دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خشکسالی آبی استان، بحرانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با یادآوری این مطلب که در سال گذشته شهر شیروان دچار تنش آبی شده بود، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته اعتبارات از محل سفر رئیس‌جمهور به استان همچنین از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، تعدادی چاه آب حفر شدند.

وی همچنین افزود: به‌زودی مخزن ذخیره آب به ظرفیت 10 هزار مترمکعب برای شهر شیروان نیز ایجاد می‌شود که با این اقدامات تنش آبی این شهر مرتفع خواهد شد.

رشیدی در ادامه به شهر بجنورد نیز اشاره و بیان کرد: از سال گذشته هفت حلقه چاه آب در منطقه پلنگ‌دره حفر شده‌اند همچنین به طول 28.5 کیلومتر خطوط انتقال آب از پلنگ‌دره به شهر بجنورد نیز اجرایی شده است تا تأمین آب شهر بجنورد پایدار شود.

علاوه بر این، وی درباره تأمین آب مناطق روستایی استان نیز اظهار کرد: دولت با قرارگاه امام حسن مجتبی همچنین با بسیج سازندگی به‌منظور تأمین آب 167 روستای استان، قرارداد منعقد کرده است تا با 550 میلیارد تومان اعتبار، تأمین آب این روستاها اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: این عملیات اجرایی باید تا سال 1403 انجام شود و عملیات آبرسانی به پایان برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قرارداد دیگری نیز با قرارگاه امام حسن مجتبی به‌منظور آبرسانی به 200 روستای دیگر استان منعقد شده است که دو هزار میلیارد تومان بابت این عملیات آبرسانی تأمین اعتبار خواهد شد.

رشیدی افزود: به‌زودی این عملیات آبرسانی آغاز می‌شود.

وی درباره وضعیت اخذ مجوز ماده 23 طرح آبرسانی از منطقه سرانی شهرستان شیروان به مناطق شهری استان به منظور تامین آب پایدار آنها نیز عنوان کرد: برای اخذ این مجوز از دولت پیگیری های بسیاری انجام شده ، پیش نویس اخذ این مجوز تهیه شده است که باید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: منتظر هستیم تا این سازمان این پیش نویس تهیه شده را امضا کند.

وی تصریح کرد: پیگیری ها بابت اخذ مجوز ماده 23 از سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است تا با اخذ این مجوز اعتبارات برای این طرح اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین شود.

رشیدی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد که 500 میلیارد تومان اعتبار به اجرای این طرح اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ا


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان