آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ساعت ۱۷:۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقش علما و روحانیون در گسترش دین انکارناپذیر است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کربلا، عاشورا و موضوع آل اله با تبلیغ و تبیین فراگیر شدند، گفتند: دفاعی که علما در طول تاریخ از دین خدا و آموزه‌های آسمانی داشتند، انکارناپذیر است.
نقش علما و روحانیون در گسترش دین انکارناپذیر است,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: ارزش انسان به علم و دانشی است که کسب می‌شود و امروز، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حول تلاش‌ها و تبلیغ‌های علما می‌چرخد.
وی با بیان اینکه کربلا، عاشورا و موضوع آل اله با تبلیغ و تبیین فراگیر شدند، افزود: دفاعی که علما در طول تاریخ از دین خدا و آموزه‌های آسمانی داشتند، انکارناپذیر است.
حجت الاسلام نوری با اشاره به این موضوع که کتاب الغدیر نوشته علامه امینی چهل سال زمان برده است، گفت: این عالم دینی برای اینکه مسئله غدیر را واضح و روشن برای جامعه بیان کند، زمان گذاشت و نزدیک به ۱۰ هزار کتاب مطالعه و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب به دفعات زیاد مراجعه داشته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران علمای بزرگ زحمات زیادی کشیدند و حضرت امام(ره) با حمایت علما انقلاب را به پیروزی رساندند.
وی ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه بدون چشم داشت از بودجه‌های دولتی کارشان را شروع کردند چراکه این مجموعه با حمایت یا بدون حمایت خودشان را سرباز دین می‌دانند، گرچه این تکلیف مردم است که حوزه‌ها را حمایت کنند.
حجت الاسلام نوری بیان داشت: گلایه داریم که چرا بعضی از افراد از دستگاه‌های استان که دعوت شده‌اند، در این جلسه مهم وقت نگذاشته و شرکت نکردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در حوزه علمیه خراسان شمالی اتفاقات خوبی رقم خورد و اکنون ۱۰ پایه حوزه علمیه در استان کامل است و از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته‌ایم و زیرساخت‌ها کامل‌تر و برنامه‌ها منسجم‌تر خواهد شد.
انتهای خبر/ ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان