آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۲۱:۴۶
در راستای برگزاری اردوهای جهادی دامپزشکی در خراسان شمالی؛  

واکسیناسیون عیله ۴ بیماری مهم دامی انجام شد 

با برگزاری دوازدهمین اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه عشایری قره میدان شهرستان مانه و سملقان، واکسیناسیون عیله چهار بیماری مهم دامی انجام شد.  
واکسیناسیون عیله ۴ بیماری مهم دامی انجام شد ,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، در ۲۹ تیر ماه امسال دوازدهمین هفته از سری اردوهای عملیاتی- جهادی دامپزشکی در منطقه عشایری قره میدان شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.  
در همین باره، شاهین قهرمانی، مسئول برگزاری این اردو عنوان کرد: این طرح با مشارکت شش نفر همکار اداره کل دامپزشکی استان همچنین هشت نفر نیروی بسیجی در قالب پنج اکیپ عملیاتی، تعداد ۱۵ هزار و ۱۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری‌های بروسلوز، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری انجام شد.  
قهرمانی افزود: به چهار هزار و ۶۰۰ راس دام سبک نیز شربت ضدانگل خورانده شد.  
وی همچنین خاطرنشان کرد: خدمات ویزیت و نسخه نویسی دام‌های بیمار به صورت رایگان انجام شد.  
علاوه بر این، محمدرضا سروناز، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان نیز اظهار کرد: همکاران اداره کل دامپزشکی استان در این اردوها، علاوه بر آموزش نکات بهداشتی به عشایر از جمله آموزش روش‌های نگهداری دام، تولید و نگهداری محصولات و فرآورده‌های خام دامی به ویژه نحوه شیردوشی، تهیه لبنیات و مشتقات شیر که در بین عشایر رواج بیشتری دارد همچنین علائم بالینی اولیه بیماری‌های دامی برای شناخت و مراجعه سریعتر به دامپزشک به منظور کوتاه کردن زمان برای تشخیص و مهار بیماری را نیز آموزش دادند.  
انتهای خبر/ق


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان