آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۴:۵۷
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامپزشکی خراسان شمالی:

تنش گرمایی بیشترین دغدغه در واحدهای پرورش طیور خراسان شمالی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیشترین دغدغه در واحدهای پرورش طیور، تنش های گرمایی است.
تنش گرمایی بیشترین دغدغه در واحدهای پرورش طیور خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+فرزین حسینی+تنش گرمایی+پرورش طیور

به گزارش عصر اترک به نقل از ایسنا، فرزین حسینی اظهار کرد: در واقع تنش گرمایی و افزایش زیاد دمای هوا سبب بروز تلفات در این واحدهای تولیدی و بروز خسارت می شود.

وی افزود: از آنجاییکه واحدهای پرورش طیور در این استان نیز مجهز به تجهیزات لازم برای مدیریت دمای هوا در داخل واحدها نیستند، این دغدغه را بیشتر کرده است.

حسینی ادامه داد: قطع شدن برق یکی دیگر از دغدغه های تولیدکنندگان است، هرچند که طی امسال برق واحدهای پرورش مرغ در این استان قطع نشده است اما با گرم تر شدن دمای هوا این نگرانی وجود دارد.

وی در ادامه از کاهش کانون های بیماری عفونی در واحدهای پرورش مرغ استان خبر داد و افزود: روند بروز بیماری عفونی طیور در سال جاری نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از سیاست های سازمان دامپزشکی کاهش کانون بیماری نیوکاسل در واحدهای پرورش طیور است چراکه با بروز این بیماری، واحدها دچار خسارت های شدید می شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه خراسان شمالی یکی از استان هایی است که مشکل خیلی زیادی با این بیماری نداشته و میزان بروز آن در این استان آنقدر زیاد نبوده اما بروز آن در برخی از استان ها بالا است.

انتهای پیام/ 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان