آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۲۲:۳۵
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی:

مراکز انتقال خون خراسان‌شمالی با ۲/۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم تجهیز شد

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان مصوب و با تخصیص این مبلغ تمامی مراکز انتقال خون تجهیز و بهسازی شد.
مراکز انتقال خون خراسان‌شمالی با ۲.۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم تجهیز شد,خراسان شمالی+بجنورد+هادی نوری+انتقال خون

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، هادی نوری اظهار کرد: از مجموع این اعتبار؛ ۲ میلیارد آن برای خرید ۲ دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیز آزمایشگاه غربالگری است.

وی با تاکید بر اینکه تامین اتوبوس نیاز اساسی این مجموعه است بیان کرد: تنها در بجنورد و شیروان امکان انتقال خون روزانه وجود دارد و در اسفراین نیز فقط ۲ روز در هفته این شرایط فراهم است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به افزایش جمعیت و تخت‌های بیمارستانی در استان، گفت: طی سالیان گذشته حتی یک تخت انتقال خون افزایش پیدا نکرده است و باید در این زمینه چاره جویی شود.

وی تصریح کرد: با تجهیز و تامین ۲ دستگاه اتوبوس سیار در مصوبات سفر رییس جمهور به استان بارقه امیدی برای مشارکت نیکوکاران استان در راستای اهدای خون فراهم شده است که ۲ اتوبوس خریداری شده تا پایان تیرماه سالجاری تجهیز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نوری ادامه داد: نخستین آزمایشگاه غربالگری تشخیص بیماری‌های ویروسی استان سال گذشته به بهره برداری رسید و برای این آزمایشگاه ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات رییس جمهور اعتبار هزینه و دیگر مردم استان برای انجام آزمایش‌های غربالگری خون به استان‌های همجوار از جمله شهر مشهد مراجعه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در مجموع ۱۰ استان در کشور دارای آزمایشگاه غربالگیری ویژه بیماری‌های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز هستند که با بهره برداری از این آزمایشگاه بار مالی بیماران جامعه هدف در استان کاهش یافت.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می‌کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان