آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۹ - ساعت ۱۹:۵۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی:

اوج مصرف برق در استان از ۲۶۰ مگاوات فراتر رفت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه دمای هوا و ورود جبهه هوای گرم، اوج مصرف برق در استان از ۲۶۰ مگاوات فراتر رفت.
اوج مصرف برق در استان از ۲۶۰ مگاوات فراتر رفت,

حسن چاهی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه‌به افزایش دمای کشور همچنین استان استفاده بهینه از انرژی برق برای تمامی مشترکان ضروری است که در همین راستا، از تمامی مشترکان خواستار توجه به کاهش و مدیریت مصرف برق هستیم.

چاهی با بیان اینکه اوج مصرف برق استان در روز گذشته از ۲۶۰0 مگاوات فراتر رفته است، گفت: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، مصرف برق کشور از میزان ۷۰ هزار مگاوات فراتر رفت و این بار مصرف نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: داده‌های دریافت شده از مرکز کنترل شبکه این شرکت نشان از افزایش مصرف برق استان در تمامی بخش‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با قدردانی از مردم استان در زمینه همیاری با این شرکت در زمینه اجرای طرح مشوق تابستانه، عنوان کرد: خوشبختانه مشترکان خانگی با انجام راهکارهای درست، قدم‌های بسیار مثبتی در زمینه کاهش مصرف برق داشته‌اند و از سایر مشترکان به‌ویژه مشترکان تجاری و اداری استان نیز تقاضا می‌شود که در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی همچنین خواستار شد: به‌منظور پایداری شبکه برق، تمامی مشترکان دمای کولرهای گازی خود را حداقل بر روی ۲۴ درجه و کولرهای آبی را بر روی دور کُند تنظیم کنند.

این مقام مسئول همچنین افزود: زمان استفاده از وسایل پر مصرف برقی نیز به ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح جابه‌جا شود.

چاهی در خاتمه تأکید کرد: به‌منظور حفظ پایداری شبکه برق و تداوم خدمات‌رسانی به شهروندان استان نیازمند همکاری جدی در تمامی بخش‌ها هستیم و مراکز اداری نیز می‌بایست نسبت به مدت مشابه پایه سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند و مولدهای خود تأمین را به‌منظور کمک به حفظ و پایداری شبکه برق وارد مدار کنند.

 

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان